Бъдещето на медиите 2: Режисьорът на „Аватар и „Титаник вкарва още 3D в дома ви
Бъдещето на медиите 2: Режисьорът на „Аватар и „Титаник вкарва още 3D в дома ви / nabshow.com/2011/

Вече е сигурно, че измъкване от 3D няма да има. След като първата игра, която позволява 3D удоволствие без помощта на специални очила, е вече на световния пазар (Nintendo 3DS, най-високи продажби от първия ден в Щатите за историята на Nintendo), очевидно 3D приключенията предстоят или поне според Дейвид Камерън, режисьора на боксофис рекордьора '"Аватар".

Камерън и Винс Пейс, партньорът му в редица начинания, свързани със специални ефекти, съобщиха по време на NAB Show в Лас Вегас плановете си за създаване на нова компания, която ще се занимава основно с 3D разработки. Двамата ще правят достъпна технология, която да позволява на повече разработчици да създават 3D съдържание.

Двамата партньори смятат, че 3D технологията ще стане окончателно достъпна, едва когато цената на специалните очила падне толкова, че да бъдат подходящи за еднократна употреба. Впрочем, дори и да бъдат безплатни, точно очилата са едни от отблъскващите фактори за развитието на 3D технологията. Единствено крайни устройства, която позволяват гледане на такова съдържание без допълнителни очила, би имало светкавичен ефект за развитието на индустрията. Не си представям, че ще обзаведете цялото си семейство с неудобните очила само за да гледате 3D филм.

В момента основните разходи на създателите на подобно съдържание идват от това, че един бейзболен мач трябва да се заснеме два пъти - веднъж за стандартно излъчване и още веднъж за 3D. Една от идеите на компанията на Камерън и Пейс е да предоставят необходимото оборудване на продукционните екипи, за да намалят разходите и повишат интереса на ТВ компаниите към излъчване на подобно съдържание.

Новата компания ще се нарича Cameron-Pace Group и обещава да създава 3D съдържание за всички платформи, включително и мобилни. Анализаторите отчитат, че Камерън и Пейс като екип са "отговорни" за приходи от почти 5 милиарда долара, осъществени основно от създаването на съдържание с нови технологии.