/ ThinkStock/Getty Images
Търговците, които използват собствени, наети електронни магазини или публично достъпни онлайн платформи за продажби са длъжни да подадат информация за това пред Националната агенция за приходите до 29 март 2019 година, съобщава НАП на страницата си в интернет.

Изискването е валидно за лицата, които и в момента осъществяват е-търговия, а търговците, които занапред ще използват електронен магазин, трябва да изпратят данни за него преди да започнат дейността си.

Нарастват жалбите срещу онлайн платформи за търговия

Подаването на информация става само по електронен път на портала на НАП, като е необходим електронен подпис. Изискването важи за физически и юридически лица, които извършват продажби по интернет по занятие, т.е. не засяга гражданите, които инцидентно са продали свои лични вещи, допълват от приходната агенция.

Електронната услуга работи от 28 декември 2018 г. като до момента вече са декларирани десет електронни магазина.
БТА