/ БГНЕС, архив
Нова институция ще се занимава със знаците, пътищата и пътните настилки
Растящият брой на пътните инциденти е основната причина за внасянето на промени в Закона за движение по пътищата. ГЕРБ има идея този закон да бъде разделен на три изцяло нови закона.
 
На срещата при премиера Бойко Борисов преди седмица бяха набелязани три основни проблема, заяви пред БНР Станислав Иванов от ГЕРБ, зам.-председател на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в парламента. "Това е знакът преди видеокамерите, за наркотичните вещества и отмяната на едно тълкувание, което касае присъствието или неприсъствието на контролния орган по пътищата, когато се издава електронен фиш", обобщи наложителните промени той.

Премиерът обеща по-строг контрол по пътищата до 2 седмици (ВИДЕО)
 
Другият зам.-председател на Комисията по транспорт - Георги Свиленски от "БСП за България", подчерта, че първото най-важно нещо е да се правят закони, които да са устойчиви и законодателният процес да е стабилен. Според него по пътищата на страна има много капани за шофьорите.
 
"Ние, премахвайки знака за предупреждение, че се измерва скоростта и се записва, практически ще вкараме много български шофьори в т.нар. "капан", където при добър, хубав, междуселищен път с ограничение 50 км/ч, или някаква табела за населено място, което обаче е на 500 м от пътя, ще направи много български граждани нарушители и то с големи скорости. Затова, когато правим тази промяна, много е важно да дадем сигнал към институциите, отговарящи за знаковото стопанство да направят пълен преглед на всички знаци, на всички отсечки къде, каква скорост е предвидена, за да не изпадат  българските шофьори в неприятна ситуация", обясни той.
 
Ще се скрият ли отново полицаите в храсталаците?

Ще има изцяло нова институция към Министерството на регионалното развитие и благоустройство (МРРБ), която ще се занимава със знаците, с пътищата, с пътните настилки, с тяхното състояние, както и с това дали знаците са правилно или неправилно поставени, подчерта Станислав Иванов. Камерите в автомобилите, които заснемат контролните органи на пътя, по какъв начин те осъществяват този контрол, как се води разговорът между контролните органи и шофьорите, остават. Тези автомобили ще бъдат със специални знаци, че има видеоконтрол", обясни още Иванов.
 
Махат знаците, които предупреждават за камери по пътищата

"Задължаваме контролът да се осъществява само в обхвата на видеонаблюдението - ще бъдат заснемани с видео и ще бъдат записвани на аудио. Това е към контролните органи. Ще бъдат премахнати знаците, които са преди мобилните и стационарните камери, но там нямаме контролен орган, там имаме само запис на нарушението, което е скоростта. В момента по пътищата има над 150 камери, които прекрасно записват", акцентира още Станислав Иванов.
 
Въпросът, който стои пред комисиите и който трябва да бъде изяснен е дали с въвеждането на промените не се нарушава конституционното право на всеки човек да не бъде записват, фотографиран и заснеман, освен в случая, когато става въпрос за предотвратяване на престъпление. Промените в Закона за движение по пътищата влизат днес за обсъждане и гласуване във водещите ресорни комисии.