/ iStock/Getty Images
През януари 2022 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва, съобщи НСИ. Повишението е с 1.7 пункта в сравнение с октомври 2021 г., като при населението в градовете увеличението е 0.7 пункта, а при населението в селата - 4.1 пункта. 

Изследването е част от хармонизираната програма на Европейския съюз за наблюдения на бизнес тенденциите и наблюдение на потребителите и е представително за населението на 18 и повече години.

Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца се запазва приблизително на равнището от предходното наблюдение. По отношение на очакванията за следващите дванадесет месеца обаче анкетата отчита намаление на песимизма в мненията и на градското, и на селското население.

По-малко негативни спрямо три месеца по-рано са и оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца, докато очакванията им за следващите дванадесет месеца са леко влошени.

През януари 2022 г. оценките на потребителите за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са по-неблагоприятни. Същевременно обаче инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-умерени в сравнение с предходното наблюдение.

Относно безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към запазване или незначително намаление, в резултат на което балансовият показател се понижава с 2.3 пункта.

Обект на изследването са хората на 18 и повече години, методът на подбор - случаен, гнездови и пропорционален на населението по райони, в т.ч. селско/градско население (154 гнезда с по 8 лица в гнездо). Методът на анкетиране е интервю - лице в лице
НСИ