Новото разписание на влаковете влиза в сила от 11 декември
Новото разписание на влаковете влиза в сила от 11 декември / БГНЕС
Новото разписание на влаковете влиза в сила от 11 декември
91427
Новото разписание на влаковете влиза в сила от 11 декември
  • Новото разписание на влаковете влиза в сила от 11 декември

Основните проблеми в разписанието на БДЖ за 2017 година са свързани с регионалните влакове от малки села и градове до по-големите населени места. Няма достатъчно композиции, така че да бъдат удовлетворени нуждите на всички пътуващи. Причини за това са както липсата на подвижен състав, така и ограничената субсидията от държавата. От БДЖ коментираха, че към момента разписанието е направено така, че да се съобразява с гарите, от които пътуват повече хора, но се търсят варианти за промяна където е необходимо и възможно.

Новият график за движение на железниците влиза в сила на 11 декември. В него е запазен обемът превози и броят на влаковете. Има промени обаче в часовете на тръгване и пристигане. Най-големият проблем в разписанието и през тази година са регионалните влаковете, каза директорът на „Пътнически превози" Димитър Костадинов.

БДЖ работи усилено за намаляване на проблемите с жп транспорта

"Това са влаковете, които пътуват от малко населено място до регионален център. За да се удовлетворят исканията на хората, трябва да има регионални влакове на тактов график, тоест наситеност на влаковете, а на този етап няма как да го направим. Железопътната мрежа и транспорт са взаимно свързани. Ние се опитваме да направим връзка и с други влакове, тоест преместването на влак, който да удовлетвори часовото време, означава да не осъществим връзка с друг влак. Ако трябва да направим и двете, трябва да наситим с още влакове, които нямаме", каза той.

Въпреки че графикът вече е изготвен, от БДЖ са готови да направят промени където това е възможно. Костадинов обаче уточни, че всяка промяна се отразява на други населени места и в тези случаи би трябвало да се избира гарата с повече пътници.

Закъсненията в БДЖ ще продължат още година и половина

"Около 11 лева е средната себестойност на пътник на разстояние 70 км. Има участъци, където тя излиза 110-120 лева за същото разстояние. Мисля, че трябва да се мисли рационално да се превозват пътниците и оптимално да се разходват държавните средства, а не само да се иска, да се насища и в крайна сметка да се возят двама пътници, когато могат много по-ефективно да се превозят маршрутка или с друго превозно средство. А ресурсът на железниците да се насочи там, където има пътници", каза Костадинов.

През следващата година предстоят и нови продължителни ремонти в няколко участъка в страната. Заради тях се въвеждат алтернативни маршрути на движение, които ще доведат до удължаване на времето за пътуване, но от БДЖ обещават, че няма да има населени места, които да останат без влакове. Ако някъде трябва да се спре железопътното движение, ще бъдат осигурени автобуси като транспорт по конкретния влаков маршрут.