/ ThinkStock/Getty Images
Пътниците, които резервират пакетни туристически услуги това лято ще се ползват от по-големи права
Да резервирате пакетна почивка онлайн е лесно, но невинаги сте сигурни, че всичко ще бъде наред с допълнителните услуги - като чартърния полет или наемането на кола, например. Често услугите в пакета се предлагат от различни фирми и ако нещо се провали, основният ви туроператор ви препраща към подизпълнителите си. От днес правилата се променят, информира БНТ.
 
Ако фирмата, която ви е обещала допълнителна екскурзия в рамките на вашата ваканция, фалира, отговорността за това да си получите пари обратно ще носи туроператорът, който ви е продал целия пакет.

Приложение ни помага да изискаме правата си при проблем с полет
 
Новите правила изискват фирмите да предлагат по-добра информация за особеностите на пакетната почивка, нейните компоненти, цени и допълнителни такси. Гарантира се и връщането на парите при неизпълнение на някои от услугите.
 
Пътуващите ще имат право да отменят пакетната си ваканция по всякаква причина чрез заплащане на разумна такса. Те могат да отменят почивката си, без да плащат неустойка, ако дестинацията им стане опасна, например поради въоръжени конфликти или природни бедствия, или ако стойността на пакета се покачи с над 8% от първоначално обявената цена.

На какво обезщетение имаме право при провалена почивка?
 
От днес туроператорите са длъжни да осигуряват и помощ на изпаднали в затруднение пътници - например лекар или консулски услуги.
 
Новите правила важат за комбинации от най-малко два вида пътнически услуги. Европейската комисия ще следи дали държавите членки прилагат директивата.
БНТ