Залагаме на културно-историческите маршрути в БГ туристическата реклама
Залагаме на културно-историческите маршрути в БГ туристическата реклама / снимка: Dariknews.bg
Залагаме на културно-историческите маршрути в туристическата реклама на България
78980
Залагаме на културно-историческите маршрути в туристическата реклама на България
  • Залагаме на културно-историческите маршрути в туристическата реклама на България

Културно-историческите маршрути ще бъдат акцент в националната ни туристическа реклама през 2015 и 2016 г., каза във Велико Търново министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на Международната борса "Културен туризъм". Само с нашата култура и история можем истински да се идентифицираме, да станем разпознаваеми и България да се превърне в целогодишна туристическа дестинация, подчерта министърът.

Европейски телевизии излъчват туристическа реклама на България

Ангелкова посочи, че България се нарежда не едно от първите места в Европа по артефакти. На територията на страната ни има над 40 000 културно-исторически обекти и около 4200 религиозни храма. Имайки всичкото това богатство, ние можем и сме длъжни с общи усилия да се превърнем в културно-историческа дестинация, заяви Ангелкова.

Около 30% от българите избират да посетят даден град, водейки се от неговата история и културата, а при чужденците процентът е 40 на сто. Целта на министерството е процентите да се увеличат, каза Николина Ангелкова. По думите й България има с какво да се гордее. Ако положим усилия да подобрим качеството на услугите и да популяризираме туристическия ни продукт, можем в рамките на 5 до 10 години да настигнем нашите приятели от Хърватия, каза още министърът.

Борисов с апел към българите - да прекарат отпуските си у нас

Над 63% от българите са заявили, че биха искали да почиват по родните курорти, ако имат предварителна и пълна информация за хотелската база, храненото и атракциите. Цифрата изразява само предварителен интерес, но не и направени резервации, уточни министър Ангелкова.

Според нея, за да искаме да посещаваме нашите курорти, трябва предлаганият продукт трябва да е достъпен и качествен. Затова министерството на туризма е стартирало промяна в законодателната уредба в посока намаляване на административната тежест за малките семейни хотели и къщи за гости, от една страна, и от друга - завишаване на контрола по отношение на качеството на услугите, които се предлагат. Новите промени ще минат през Министерския съвет около юни, но самият закон ще влезе в сила от следващата година, уточни Ангелкова.

Единна система за туристическа информация ще заработи догодина

В момента се приемат подзаконови нормативни актове, които регламентират квалификацията на екскурзоводите, планинските и ски учители, категоризацията и прекатегоризация на хижите, местата за настаняване и хранене. Министърът съобщи още, че от следващата година ще започне да действа и Единната система за туристическа информация. Тя представлява електронна база данни, която ще свързва Националния туристически регистър и ригестрите на НАП, МВР и всички общини. Системата ще съдържа туристическата информация и обобщените статистическите данни в туризма, съгласно изискванията на Евростат и на Световната организация по туризъм. Изграждането и въвеждането й по предварителни разчети ще струва 1,2 млн. лв.

Други новини от Велико Търново