/ Guliver/Getty Images
През януари едни от най-големите инвеститори в eBay „Елиът Мениджмънт“, в писмо до компанията изразиха притеснения за бъдещето на eBay, като определят компанията като „затъваща“. Преди около две седмици eBay обявиха, че при преструктурирането, което ще извършат, някои от служителите и работниците ще бъдат освободени, а в петък, на първи март, стана ясно, че компанията ще приложи и други похвати в посока на реорганизация, някои от които изглеждат като от писмото на „Елиът Мениджмънт“ от януари, съобщават от СофтУни.

През януари в своето писмо Елиът изразиха мнение, че оперативната дисциплина в eBay не е на ниво и че с малко усилия компанията може да покаже по-добри резултати. „Днес eBay страда от неефективна организационна структура, разточителни разходи и неправилно разпределение на ресурси“, писаха от „Елиът Мениджмънт“ в писмото си. В същото време окуражиха eBay да се концентрират върху това, което според инвеститора е основната дейност за компанията. Това означава eBay да се преструктурира по такъв начин, че да се изключат всички структурни компоненти, които в момента не служат на тази цел.

Вероятно поради тази причина не е изненадващо обявлението на компанията, че ще преразгледа операциите, които извършва, както и активите, които притежава, в т.ч. и StubHub. “Тези инициативи включват оперативен преглед и начало на стратегическия преглед на портфолиото от активи на компанията, сред които са и StubHub и eBay Classifieds Group. За целта eBay работи в сътрудничество с “Елиът Мениджмънт”, „Starboard Value“ и други по-значими акционери, които участват в инициативите, като освен това са включени двама независими директори към борда” – се заявява в съобщението на eBay. Новите членове на борда са Джеси Кон от “Елиът Мениджмънт” и Мат Мърфи от “Marvell Technology”.

Една от най-големите промени, които започват да реализират eBay, като част от цялостния план за преструктуриране е прехвърлянето на целия онлайн магазин (който е ключовият стратегически актив на компанията) под ръководството на единен глобален екип. Досегашната концепция залагаше повече на регионален подход. Според съобщението на eBay от компанията ще увеличат бюджета за реклама на магазина. Тези действия идват в резултат на опитите на eBay да повиши акционерната стойност, за да удовлетвори акционери като “Елиът Мениджмънт” и „Sarboard Value“.
softuni.bg