ЧЕЗ започва да премахва тримесечното отчитане най-рано от 1 септември
ЧЕЗ започва да премахва тримесечното отчитане най-рано от 1 септември / снимка: sxc.hu
ЧЕЗ започва да премахва тримесечното отчитане най-рано от 1 септември
21454
ЧЕЗ започва да премахва тримесечното отчитане най-рано от 1 септември
  • ЧЕЗ започва да премахва тримесечното отчитане най-рано от 1 септември

ЧЕЗ ще започне премахване на тримесечното отчитане на тока за абонатите в София и Западна България най-рано от първи септември, съобщиха от компанията. Така те признаха, че няма да спазят срока, определен от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране до началото на септември да са преминали изцяло на едномесечно отчитане на електромерите. От днес дружеството ще уведомява с SMS клиентите си за изтичащ срок на плащане на сметката за ток.

Въпросът за премахването на тримесечното отчитане на тока в Западна България все още остава нерешен. От ЧЕЗ, която обслужва района, не са готови да се съобразят дори с новата отсрочка, която им даде комисията, а именно - до първи септември да са преминали изцяло на едномесечно отчитане на уредите.

„Най-големият проблем, който ние срещаме, е подборът на нови служители Тези хора трябва да имат или трябва да получат нова квалификация, не може всеки да има достъп до електрическо табло. Затова за да може по-често да отчитаме, трябва да имаме технически съоръжения, това означава коли, терминали, софтуер", каза регионалният директор на ЧЕЗ за България Любош Павлас.

Разходите по преминаване към едномесечно отчитане ще струват по данни на компанията около 4 милиона лева еднократно и по 10 милиона всяка година за заплати на новите около 400 служители, гориво и хартия. Според анализите на компанията окончателното премахване на тримесечните сметки може да бъде факт в края на декември. Към момента ЧЕЗ обжалва решението на регулатора пред Върховния административен съд, освен това разчита и че комисията може да промени становището си и тримесечното отчитане да бъде запазено.

От днес дружеството ще уведомява с SMS клиентите си за изтичащ срок на плащане на сметката за ток. Абонатите, които се регистрират за услугата, ще бъдат уведомявани безплатно колко точно трябва да платят и кога ще бъде прекъснато електрозахранването им. Известието ще бъде получавано два дни преди крайния срок за плащане на фактурата. Регистрацията може да бъде направена на кратък номер 170077 за всички мобилни оператори, като абонатите трябва да изпратят клиентския си ИТН номер.