Българите се жалят пред Кунева най-много от сметките за ток и парно
Българите се жалят пред Кунева най-много от сметките за ток и парно / снимка: Sofia Photo Agency

80 на сто от оплакванията на граждани до еврокомисаря за защита на потребителите Меглена Кунева са за сметки за ток и парно, услуги на мобилни оператори и самолетни билети.

Еврокомисар Кунева каза, че е помолила ДКЕВР и енергийните дружества, да се опитат да направят сметките ясни за гражданите, каквато е и европейската директива. У нас това не беше гарантирано с тримесечните сметки, допълни тя.

Притеснявам се, че няма и национално признати потребителски организации у нас, които да защитават правата на гражданите, каза още Кунева.

Тя обясни, че в Ирландия 24 часа в денонощието можеш да провериш сметките си за ток, топлоенергия и т.н., безплатно, вкл. и ако имаш наемател в апартамента. Сметките там не се надписват и дружествата са вложили много усилия да обяснят на гражданите, какво означава всяка една цифра по тях.

Ако човек не може да разбере сметката си за парно, той няма да разбере и икономическата програма, която неговата държава му предлага, заключи Кунева.