40 акта за установяване на административни нарушения на отговорните длъжностни лица от община Кюстендил са съставени след проверката на АДФИ. При финансовата инспекция са установени редица нарушения, информират от ГЕРБ-Кюстендил. Те са на:

  • Наредбата за възлагане на малки обществени поръчки (НВМОП);
  • Закона за обществените поръчки (ЗОП);
  • Правилника за прилагане на ЗОП;
  • Закона за общинския дълг;
  • Законите за държавния бюджет на Репубика България за 2007, 2008 и 2011 г.;
  • Закона за общинските бюджети;
  • ПМС № 15 / 2008 г.;
  • ПМС № 27 / 2009 г.;
  • ПМС № 324 / 2009 г.;
  • ПМС № 334 / 2010 г.

От ГЕРБ-Кюстендил акцентират на нарушенията при изразходването на средствата от облигационния заем. В писмо до Дарик, те цитират част от доклада на АДФИ:

"Законосъобразност при разходването на средства в размер на 7 500 000 евро от емитиран общински облигационен заем, отпуснат с решение 635/27.05.2010 г., изменено с решение 660/24.06.2010 г. на ОбС-Кюстендил с целево предназначение : строителство на Медико-балнеологичен комплекс „Св. Иван Рилски", гр. Кюстендил.


  • С решения 635/27.05.2010 г. и 660/24.06.2010 г., ОбС-Кюстендил е дал съгласие Община Кюстендил да емитира общински облигационен заем при условията на първично частно предлагане, с максимален размер на облигационния заем - 7 500 000 евро, като стредствата ще бъдат използвани целево за изпълнение на инвестиционен проект.
  • Съгласно изготвено предложение за записване на общински облигации при условията на първично частно предлагане, Общината предлага общински облигации с максимален размер 6 500 000 евро и минимален размер 5 625 000 евро, като набраните средства ще бъдат използвани за финансиране на проект за създаване на регионален здравен център за профилактика, долекуване, продължително лечение и рехабилитация МБК.
  • Съгласно предложението, част от набраните средства ще бъдат първоначално използвани за погасяване на 2 млн. лв. краткосрочни задължения по овърдрафт, по този начин кмета на Община Кюстендил е изменил предназначението на общинския дълг, одобрен с решения 635/27.05.2010 г. и 660/24.06.2010 г.
  • Съгласно разпоредбата на чл. 56 от закона за общинския дълг, постъпленията от дълга могат да се използват само по предназначението, за което ОбС е одобрил поемането на дълга.
  • Видно от гореизложеното, в нарушение на разпоредбите на чл. 56, ал.1 и ал. 2 от закона за общинския дълг, част от дълга е изразходван не по предназначение.
  • Горното е в резултат на действията на кмета на Община Кюстендил, който е изменил предназначението на общинския дълг.
  • При проверка е установено, че към 30.10.2011 г. средства в размер на 83 779,31 лв. са използвани за други цели, различни от предназначението, за което ОбС е одобрил поемането на облигационен дълг. Към 30.11 2011 г. средства в размер на 356 125,90 лв. са използвани за текущи нужди, т.е. не по предназначение.
  • Към 30.12.2011 г. средства от облигационния заем в размер на 1 200 780,87 лв. са използвани за други цели различни от предназначението, за което ОбС е одобрил поемането на облигационния заем.
  • Към 30.01.2012 г. средства в размер на 1 887 375,73 лв. са използвани за текущи разходи, не по предназначението, за което ОбС е одобрил поемането на облигационния дълг.
  • Към 29.02.2012 г. средства в размер на 1 670 600,66 лв. са използвани за текущи разходи, не по предназначението, за което ОбС е одобрил поемането на облигационния дълг.
  • Към 30.03.2012 г. средства в размер на 2 173 150,90 лв. са използвани за други цели, а не по предназначението, за което ОбС е одобрил поемането на облигационния дълг.
  • Гореописаното е индикатор, че ежедневно са използвани средства от постъпленията по облигационния дълг за цели, различни от предназначението, за което ОбС е одобрил поемането на облигационния дълг.
  • Салдото по бюджетната сметка на Общината към 30.03.2012 г. е в размер на 2 124 966,00 лв., което е с 2 053 525,30 лв. по малко от размера на неизползваните средства по облигационния заем. Тези средства са използвани не по предназначение, като не се предоставят писмени документи, от които да е видно конкретно за какво са изразходвани средствата в размер на 2 053 525,30 лв.
  • При проверка е установено, че средства в размер на 6 000 000 лв. са вложени в депозитни сметки, с което не е спазена разпоредбата на чл. 56, ал. 2 от Закона за общинския дълг."

ГЕРБ-Кюстендил прилагат и линк към подробния доклад на АДФИ, който води към специално създаден сайт на Комисията за установяване на действителното финансово състояние на община Кюстендил: http://komisiarizovkn.alle.bg/