Комисията за защита на потребителите забрани на телеком прилагането на пет нелоялни търговски практики при предлагането на договори от разстояние за предоставяне на телефонни услуги, съобщиха от комисията.

Една от практиките е предложение за сключване на договор с нови условия по телефона, който се оказва сключен, въпреки отказа от страна на клиента.

Друга нелоялна практика е телекомът да отправя по телефона предложения към потребители от третата възраст в договорни отношения с фирмата, като се възползва от тяхната уязвимост.

Според КЗП потребителите може да не са достатъчно информирани или поради проблеми със здравословното състояние да не могат да вземат адекватно решение.



Две нелоялни практики на същия телеком се изразяват в подвеждане на потребителя с действия, които се квалифицират като професионална некомпетентност и предоставяне на непълна и заблуждаваща информация относно срока за отказ от сключен от разстояние договор за телефонна услуга.

Забранена е и практиката представител на куриерска служба да оставя стикер или съобщение на вратата на апартамента или на пощенската кутия на потребителя, че има пратка, с което телекомът счита, че е изпълнил задължението си за предоставяне на писмената информация на потребителя.