Интегрираният туристически бранд ще доведе до сериозен ръст на туристите у нас
Интегрираният туристически бранд ще доведе до сериозен ръст на туристите у нас / снимка: Sofia Photo Agency, архив

България не превъзхожда с нищо преките си конкуренти в туризма. Това е установило изследване, на което ще стъпи изграждането на туристически бранд „България". Един от експертите по проекта Юлиян Добрев обясни, че в съзнанието на чуждите туристи страната ни се асоциира с морето и с ниските цени. Въпреки че условията за настаняване у нас са добри, страната ни не е разпознаваема чрез тях. Според Добрев основните ни конкуренти са Гърция, Турция, Австрия и Чехия.

„28 атрибута, 15 вида туризъм и спрямо преките ни конкуренти нищо, с което да ги превъзхождаме. Реално много неща, но не можем да експонираме едно, две или три, за да можем да бъдем трайно отличими спрямо преките ни конкуренти", каза Добрев.

Изследването е показало, че туроператорите, които не работят с България, имат по-лошо мнение за страната ни, отколкото тези, които предлагат туристически продукт, свързан с България.

Според зам.-икономическия министър с ресор туризъм Иво Маринов в средносрочен план може да постигнем сериозен ръст на чуждите туристи.

Той отчете положителните тенденции, че близо 90 на сто от чуждите туристи, които са били у нас, са удовлетворени от своя престои, а близо 80 процента пък имат намерение да се върнат отново на почивка в страната. „Това, което трябва да се направи е, че към България основно е позната в чужбина като дестинация за морски туризъм и трябва да се намери чрез създаването на бранда и посланията за представянето на другите видове туризъм, за да може те да бъдат разпознаваеми и да бъдат наложени", коментира Маринов. Според него в средносрочен план увеличение на чуждите туристи с около 30-40 на сто е постижимо.

Изследване е показало, че повечето чужди туристи асоциират България с цветовете зелено и жълто и със символите роза и море. Нашият символ е оранжева розичка.