"В момента се получава така, че в Южна България потенцилът за развитие е малко по-добър, защото има много сериозно развита пътна инфраструктура - магистралите Струма, Тракия и Марица, които в момента се изграждат.
Затова освен чрез целенасочените инвестиции към общините и регионите посредством такива проекти, оттук нататък от гледна точка на националната пътна инфраструктура приоритетна ще е магистрала Хемус". Това каза министър Лиляна Павлова при посещението си в Плевен.
Ние сме заявили, че ще довършим магистрала Струма, но основен приоритет през следващия програмен период за нас ще е да докажем, че магистрала Хемус - въпреки, че от гредна точка на европейската комисия е важна само вътрешно за държавата, да докажем, че тя е важна като цяло в контекста на свързаността в Европа. Особено участъка от София до Велико Търново и оттам към Русе - този участък е много важен, защото е основен европейски коридор, което е потвърдено и одобрено от ЕК.
Там задължително ще настояваме в максимална степен да получим всички необходими средства за участъка до Велико Търново - може би около половин милиард евро. Ни е сме убедени, че трябва да инвестираме и тази магистрала в този участък трябва да се случи.
"Разбира се, трябва да довършим магистралата и в нейното продължение от Велико Търново към Шумен, която не е основен евро коридор, а допълващ. Въпреки това, ние искаме проектът в целостта му да бъде одобрен, макар и съфинансиран вече не с кохезионен фонд, а с европейски фонд за регионално развитие. За нас е важно да получим тази инвестиция", каза министър Павлова.
Според министър Павлова, задължително трябва и да се доразвие пътната инфраструктура в Северна България, тъй като това ще създаде предпостваки за бизнеса в региона. "Това са нашите, цели чрез целенасочени инвестиции региона да го подкрепим и наистина да балансираме развитието". Това предстои да се случи в периода 2014 - 2020 година.