Столична община прекратява договора за обществен транспорт с „Карат С”
Столична община прекратява договора за обществен транспорт с „Карат С” / снимка: Sofia Photo Agency, архив
Столична община прекратява договора за обществен транспорт с „Карат С”
57466
Столична община прекратява договора за обществен транспорт с „Карат С”
  • Столична община прекратява договора за обществен транспорт с „Карат С”

Общината ще прекрати договора с „Карат С” за обществен превоз на пътници по автобусни линии на градския транспорт. Това реши Столичният общински съвет днес след дълги дебати по темата. В доклада се предвижда и уреждане на финансовите задължения, произтичащи от прекратяването.

Това ядоса опозицията и Георги Кадиев от групата на БСП каза, че така общината ще плати 3 млн. лева на „спонсора на ГЕРБ” Миролюб Столарски - собственик на фирмата.

В отговор от управляващата партия обясниха, че така общината ще си върне 16 линии, с 68 автобуса в отлично състояние. Частният оператор вози на 3,56 лв./км., а обхвата договора е около 6 млн. км (годишно), изчисли Жельо Бойчев от БСП по време на
дебатите.

„Ние в момента сме готови да поемем задълженията на „Карат” в лизинговите договори, готови сме да поемем тази транспортна задача от 6 млн., но видите на цена от 3 лв/км. Това е може би една от най-големите далавери, откакто се намираме в тази зала”, обърна се той към колегите си.

Бойчев каза още, че за годините, в които се е изпълнявал договора с „Карат С” общината е платила над 10 млн. лева повече от парите, които ще даде за столичния автотранспорт. Не трябва да има съмнение, че тези 9,2 млн. лева, които ще плати общината на „Карат С” ще доведат до поевтиняване на транспортната услуга, допълни зам.кметът по финансите Дочно Барбалов. Освен тези пари, общината ще плати и 3 млн. лева лихви на частния превозвач.

„Ще стане комплексно и ще трябва да се направи анализ в Центъра за градска мобилност, да се види по каква причина се е получило това забавяне на плащанията. 3 млн. лева по-малко ще се плаща за транспортна задача, ще се ще се даде възможност да се направи корекция в транспортната задача така че да се намали движението по някои линии, за сметка на това да се увеличи по друг, където има по-голям брой пътници. Това е с оглед влизането в експлоатация на новата линия на метрото”, обясни Барбалов.

По-изгодно за общината е да прекрати договори си с „Карат С”, призна също Барбалов. Автобусните линии ще продължат да се движат по сегашния си маршрут, уточни зам.кметът по транспорта Любомир Христов. С взетото днес решение автобусите в софийския автопарк стават 110.