ГЕРБ-Кюстендил акцентира на нарушения открити от АДФИ при облигационния заем
ГЕРБ-Кюстендил акцентира на нарушения открити от АДФИ при облигационния заем / ГЕРБ- Кюстендил

40 акта за установяване на административни нарушения на отговорните длъжностни лица от община Кюстендил са съставени след проверката на АДФИ. При финансовата инспекция са установени редица нарушения, информират от ГЕРБ-Кюстендил. Те са на:

  • Наредбата за възлагане на малки обществени поръчки (НВМОП);
  • Закона за обществените поръчки (ЗОП);
  • Правилника за прилагане на ЗОП;
  • Закона за общинския дълг;
  • Законите за държавния бюджет на Репубика България за 2007, 2008 и 2011 г.;
  • Закона за общинските бюджети;
  • ПМС № 15 / 2008 г.;
  • ПМС № 27 / 2009 г.;
  • ПМС № 324 / 2009 г.;
  • ПМС № 334 / 2010 г.

От ГЕРБ-Кюстендил акцентират на нарушенията при изразходването на средствата от облигационния заем. В писмо до Дарик, те цитират част от доклада на АДФИ:

"Законосъобразност при разходването на средства в размер на 7 500 000 евро от емитиран общински облигационен заем, отпуснат с решение 635/27.05.2010 г., изменено с решение 660/24.06.2010 г. на ОбС-Кюстендил с целево предназначение : строителство на Медико-балнеологичен комплекс „Св. Иван Рилски", гр. Кюстендил.

  • С решения 635/27.05.2010 г. и 660/24.06.2010 г., ОбС-Кюстендил е дал съгласие Община Кюстендил да емитира общински облигационен заем при условията на първично частно предлагане, с максимален размер на облигационния заем - 7 500 000 евро, като стредствата ще бъдат използвани целево за изпълнение на инвестиционен проект.
  • Съгласно изготвено предложение за записване на общински облигации при условията на първично частно предлагане, Общината предлага общински облигации с максимален размер 6 500 000 евро и минимален размер 5 625 000 евро, като набраните средства ще бъдат използвани за финансиране на проект за създаване на регионален здравен център за профилактика, долекуване, продължително лечение и рехабилитация МБК.
  • Съгласно предложението, част от набраните средства ще бъдат първоначално използвани за погасяване на 2 млн. лв. краткосрочни задължения по овърдрафт, по този начин кмета на Община Кюстендил е изменил предназначението на общинския дълг, одобрен с решения 635/27.05.2010 г. и 660/24.06.2010 г.
  • Съгласно разпоредбата на чл. 56 от закона за общинския дълг, постъпленията от дълга могат да се използват само по предназначението, за което ОбС е одобрил поемането на дълга.
  • Видно от гореизложеното, в нарушение на разпоредбите на чл. 56, ал.1 и ал. 2 от закона за общинския дълг, част от дълга е изразходван не по предназначение.
  • Горното е в резултат на действията на кмета на Община Кюстендил, който е изменил предназначението на общинския дълг.
  • При проверка е установено, че към 30.10.2011 г. средства в размер на 83 779,31 лв. са използвани за други цели, различни от предназначението, за което ОбС е одобрил поемането на облигационен дълг. Към 30.11 2011 г. средства в размер на 356 125,90 лв. са използвани за текущи нужди, т.е. не по предназначение.
  • Към 30.12.2011 г. средства от облигационния заем в размер на 1 200 780,87 лв. са използвани за други цели различни от предназначението, за което ОбС е одобрил поемането на облигационния заем.
  • Към 30.01.2012 г. средства в размер на 1 887 375,73 лв. са използвани за текущи разходи, не по предназначението, за което ОбС е одобрил поемането на облигационния дълг.
  • Към 29.02.2012 г. средства в размер на 1 670 600,66 лв. са използвани за текущи разходи, не по предназначението, за което ОбС е одобрил поемането на облигационния дълг.
  • Към 30.03.2012 г. средства в размер на 2 173 150,90 лв. са използвани за други цели, а не по предназначението, за което ОбС е одобрил поемането на облигационния дълг.
  • Гореописаното е индикатор, че ежедневно са използвани средства от постъпленията по облигационния дълг за цели, различни от предназначението, за което ОбС е одобрил поемането на облигационния дълг.
  • Салдото по бюджетната сметка на Общината към 30.03.2012 г. е в размер на 2 124 966,00 лв., което е с 2 053 525,30 лв. по малко от размера на неизползваните средства по облигационния заем. Тези средства са използвани не по предназначение, като не се предоставят писмени документи, от които да е видно конкретно за какво са изразходвани средствата в размер на 2 053 525,30 лв.
  • При проверка е установено, че средства в размер на 6 000 000 лв. са вложени в депозитни сметки, с което не е спазена разпоредбата на чл. 56, ал. 2 от Закона за общинския дълг."

ГЕРБ-Кюстендил прилагат и линк към подробния доклад на АДФИ, който води към специално създаден сайт на Комисията за установяване на действителното финансово състояние на община Кюстендил: http://komisiarizovkn.alle.bg/