Социалната мрежа Фейсбук (Facebook) все твърди, че "е безплатна и винаги ще бъде такава". И тя все още е безплатна - освен ако поискате повече приятели да видят онова, което искате да кажете, информира Асошиейтед прес, цитирана от БТА.
Фейсбук пробва от вчера своя услуга в Съединените щати, позволяваща на потребителите да си платят, за да могат публикациите им да станат "по-видими", когато ги смятат за особено важни, отбелязва АФП. "Спонсоризираната" информация - като обява за продажба на гараж, благотворителна акция или съобщение за годеж - ще се появи на челно място в рубриката новини на приятелите.
Социалната мрежа не посочва цена за новата си услуга, която започна да изпробва от май в Нова Зеландия и двайсетина други страни. Според сайта TechCrunch.com обаче тарифата е 7 долара за публикация.
Мрежата уточнява, че от май предлага подобна платена услуга специално за компаниите.
Фейсбук има близо един милиард членове, но анализаторите продължават да изразяват съмнения в способността й да се възползва от тази база потребители, за да печели наистина. От миналата седмица мрежата предлага на членовете си малки подаръчета - засега съвсем скромни - но които според анализаторите могат да се окажат началото на платформа за електронна търговия.