Американският технологичен гигант Епъл (Apple) оглави класацията на списание "Форбс" за най-влиятелните марки в света. Епъл остава лидер в иновациите, отбелязва изданието, оценявайки стойността на марката на 87,1 млрд. долара. Това е повишение с 52 процента спрямо предишната класация, оповестена преди две години, пише БТА.
Стойността на Епъл превишава с 59 процента стойността на Майкрософт (Microsoft), която заема второто място. Марката на компанията, създадена от Бил Гейтс, струва 54,7 млрд. долара, посочва "Форбс". На третото място е концернът Кока-Кола (Coca-Cola), чиято марка се оценява на 50 млрд. долара.
Първата петица в класацията се допълва от марките Ай Би Ем (IBM) и Гугъл (Google) със стойност съответно 48,5 млрд. долара и 37,6 млрд. долара.
Сред 10-те най-влиятелни марки в света са също така Интел (Intel), Макдоналдс (McDonalds), Дженерал електрик (General Electric), Бе Ем Ве (BMW) и Сиско (Cisco).
При съставяне на класацията "Форбс" оценява само компании, които присъстват на американския пазар, уточнява сайтът Лента.ру. Поради тази причина в списъка не са включени влиятелни марки като испанската верига магазини Сара (Zara) и китайският мобилен оператор Чайна мобайл (China Mobile). Изданието отчита приходите на компаниите за последните три години. Класирането според предпочитанията на потребителите обаче сочи големи разлики - най-предпочитана марка е Майкрософт, а Епъл е едва на 11-то място.