- Черни каси пълнят джобовете на превозвачите. Градски транспорт е на минус 300 хил.лв. всеки месец
- Черни каси пълнят джобовете на превозвачите. Градски транспорт е на минус 300 хил.лв. всеки месец
250 - 300 хил.лв. са ежемесечните загуби на фирма „Градски транспорт", обяви в ефира на Дарик мажоритарният собственик на дружеството Ангел Батаклиев.
Като възложител Община Пловдив е задължена да компенсира загубите на „Градски транспорт" до размер 5% печалба на дружеството, съгласно наредбите на МФ и регламент 1370 на ЕС, е становището на министерството на финансите. То е изпратено в отговор на писмо на Батаклиев до Симеон Дянков, в което се посочва, че 950 хил.лв. са месечните разходи за дейността на превозвача, а инкасираните приходи са общо 650 хил. лв., от което е видно, че няма търговско дружество, което да същесвува при тези загуби. Основните проблеми са, че маршрутите, графикът, разписанията, цените на билетите и картите, преференциите за различните категории пътници, както и сумите за компенсиране на превозвачите, се определят от абщинската администрация и в това отношение превозвачите са с вързани ръце, обясни Батаклиев. Той заяви, че завежда иск в размер на 8 млн.лв. и очаква съдебното постановление да накара общинската администрация да изпълни ангажиментите си.
/Чуйте от първия прикачен звуков файл/.
Тролейбусният транспорт може да бъде гръбнака на градския транспорт в Пловдив и ако той се възстанови, може да поеме до 80% от пътникопотока, коментира още Батаклиев. Той обаче отбеляза, че всеки тролейбус в движение отнема от клиентите на останалите превозвачи в града и това явно е основната причина, поради която някой няма изгода за създаване на публично-частно партньорство в електротранспорта на Пловдив, въпреки че има решение на Общинския съвет от 2008г., с което развитието на тролейбусната мрежа се обявява за приоритет. Батаклиев добави, че транспортната схема в Пловдив е преекспонирана и преоразмерена и всъщност няма нужда от толкова превозни средства в града.
/Чуйте от втория прикачен звуков файл/.
При въвеждане на електронното таксуване, ще „светне" цялата верига на отчетност на всички превозвачи в Пловдив и техните реални приходи, категоричен е Ангел Батаклиев. Като бенефициент по този проект, Общината ще е собственик на системата за безкондукторно таксуване и ще трябва да осигури 25-30млн. лв. годишно в Общинския бюджет, за да може да я управлява. Освен това ще трябва да плаща и 3,17лв. за пробег километър.
Превозвачите прикриват сега около 30 млн. годишно, а това вече няма да има как да стане, защото няма да имат право да продават билети, разкри мажоритарният собственик на „Градски транспорт". Разполагам с документи, които доказват, че справките за разход на горива се манипулират до 50%, каза още в предаването „Дарик кафе" Батаклиев.
/Чуйте от третия прикачен звуков файл/.
Има политическо решение да ми вземат "Градски транспорт" и това е ясно, каза още Ангел Батаклиев.
Сагата "Градски транспорт" е от времето на кметуването на Спас Гърневски, когато бяха закупени новите автобуси "Волво", продължи през мандатите на Иван Чомаков с измислените конкурси за линии, а Славчо Атанасов се оказа слаб кмет и не успя да се пребори с транспортната мафия, коментира още Ангел Батаклиев.