Общинската съветничка Дани Каназирева е отправила питане колко струва на данъкоплатците преместването на дирекция „Туризъм" към МИЕТ в Пловдив. Данните се изискват по Закона за достъп до обществената информация от дирекцията по туризъм към икономическото ведомство и кмета на Пловдив Иван Тотев.
Въпреки афишираната децентрализация на държавните структури, засега само дирекция „Туризъм" се нанесе в общинска сграда с пловдивски адрес „Железарска"1, а правителството даде заден за изнасянето на други министерства по българските градове. Затова пък в Пловдив министерските офиси бяха ремонтирани и обзаведени. Общински съвет -Пловдив предостави безвъзмездно сградата на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и даде на туристическата дирекция 16 общински апартамента, като месечният наем е символичен - от 30 до 60 лева. В същото време много пловдивски семейства чакат с години за общинско жилище, обяснява Каназирева.
Тя настоява да получи детайлна информация колко служители на дирекцията са се преместили на работа в Пловдив, има ли новоназначени, а също има ли назначени от Пловдив. „Какъв е обемът на кореспонденция, заявления и обработени преписки в дирекция "Туризъм" към МИЕТ, след преместването й в Пловдив? Какъв е дневният документооборот на дирекцията", пита общинската съветничка. Според нея данъкоплатците трябва да знаят колко от работещите в дирекцията по туризъм пътуват ежедневно до Пловдив, за чия сметка, ползват ли командировъчни и какви са разходите на министерството до настоящия момент във връзка с преместването на дирекцията.
Кметът на Пловдив пък трябва да даде информация какви разходи е направила община Пловдив за дирекцията, като Каназирева изисква да се посочат видовете и стойността на извършения основен ремонт и обзавеждане на офисите на ул. „Железарска"1. Към кмета Тотев е отправено и запитване за приходите на общината, свързани с локализирането на дирекцията по туризъм в Пловдив.