Замяната на дълга по кредита към компанията Сименс с участието й в приватизацията на БДЖ „Товарни превози" е „екзотично" предложение, което не би приложила нито една финансова институция – това заяви депутатът от Коалиция за България Петър Мутафчиев във връзка с идеята на премиера Бойко Борисов за уреждане на задълженията от 150 милиона евро към германската компания. Бившият транспортен министър коментира, че железницата се води към умишлен фалит. Заради неадекватното управление на БДЖ, само през последните няколко месеца са загубени товари за 15 милиона лева и около 1 милион пътници, твърди Мутафчиев.
Ръководството на БДЖ твърди, че компанията има средства за заплати, а в същото време на изплаща кредитите си, коментира Петър Мутафчиев, като уточни, че дружеството има задължения по облигационен заем, както и към Световната банка. Междувременно беше спряна и държавната субсидия на „Пътнически превози", допълни Мутафчиев.
„Е, кой е този кредитор, който като чуе тези две големи новини няма веднага да поиска гаранции за изплащане на сумите, които му се дължат", каза Мутафчиев.
Вместо да предприеме адекватни действия, правителството обяви своите екзотични предложения за погасяване на дълга към Сименс, обясни още бившият транспортен министър. „Ако това може да стане, значи това правителство е уникално. Аз мисля, че няма финансова институция, която си е гарантирала кредитите по договор да търси начин да купува части от предприятието, за да може по този начин да си върне кредита", допълни той.
Според Мутафчиев ако железницата е работела както трябва през първите шест месеца на годината, това щяло да осигури 20 милиона лева допълнителни приходи.