Дългът за мотрисите Дезиро може да бъде заменен за БДЖ Товарни превози, смята Борисов
Дългът за мотрисите Дезиро може да бъде заменен за БДЖ Товарни превози, смята Борисов / снимки: Sofia Photo Agency, Юлиана Николова
Дългът за мотрисите Дезиро може да бъде заменен за БДЖ Товарни превози, смята Борисов
55672
Дългът за мотрисите Дезиро може да бъде заменен за БДЖ Товарни превози, смята Борисов
  • Дългът за мотрисите Дезиро може да бъде заменен за БДЖ Товарни превози, смята Борисов

Германската компания „Сименс" да вземе БДЖ „Товарни превози" в замяна на дълга от 150 милиона евро, който българското правителство дължи за покупката на мотрисите Дезиро - това предложи премиерът Бойко Борисов след среща с Ханс Хайнрих Дрифтман, президент на Асоциацията на германските индустриално-търговски камари.

Борисов припомни, че предстои обявяването на втори търг за приватизация на транспортното дружество. Българският министър-председател се извини на германските фирми, които са инвестирали във възобновяеми енергийни източници у нас, но заради законодателни промени не са постигнали голяма печалба. Според прогнозата на премиера до 2 години у нас ще бъде построен германски завод за автомобили.

Премиерът Борисов разясни идеята си за уреждане на дълга към Сименс чрез участие в приватизацията на Товарни превози. „Затова ги каним да дойдат на този търг, каним ги, ако може тези пари да могат да се преоформят. Близо 300 млн. лв. ние нямаме откъде да извадим сега от бюджета да дадем във времето на криза. И искам да го преоформя, защото този пък дълг виси като воденичен камък на отношенията ни с Германия", каза премиерът.

Дългът за мотрисите Дезиро може да бъде заменен за БДЖ Товарни превози смята Борисов
netinfo
От своя страна Ханс Хайнрих Дрифтман посочи, че по време на срещата са обсъдени проблемите в България, които правят германските инвеститори несигурни. Премиерът Борисов посочи като един от тези проблеми законодателните промени, довели до намаляването на печалбата от възобновяеми енергийни източници.

Дългът за мотрисите Дезиро може да бъде заменен за БДЖ Товарни превози смята Борисов
netinfo
„Колкото и да ми се сърдят инвеститорите, българският гражданин ми е по-мил от това те да изкарат големи печалби в България. Нито произвеждат батериите и перките в България, за да разкриват работни места, докарват ги отвън, монтират ги и се закачаме за електромера на хората. Вследствие на което вдигнахме с 13 процента тока", каза премиерът. По думите му ако не е бил сменен законът, а се е действало по старите текстове, електроенергията е щяла да поскъпне с 40 процента.