Сирийският президент лъскал имидж със западни пиар фирми
Сирийският президент лъскал имидж със западни пиар фирми / снимки: БГНЕС

Сирийският президент Башар Асад и съпругата му Асма са плащали на западни пиар фирми, които да им помагат да се представят в блестяща светлина, докато кървавият конфликт в страната ескалира, пише вестник "Ню Йорк таймс", цитиран от ДПА.

Списание "Вог" помести през март 2011 г. под заглавие "Роза в пустинята" статия, описваща получилата образованието си в Лондон и следващата модните тенденции Асма като "най-свежата и най-привлекателната от първите дами", посочва вестникът. Базираната във Вашингтон компания за връзки с обществеността "Браун Лойд Джеймс" е била посредникът със списанието, като е получила за услугата 5000 долара от семейство Асад.

Асма е известна като най-големия привърженик на съпруга си в конфликта в Сирия, който започна през март 2011 г. като мирен протест и прерасна в кървава битка между правителството и опозицията. Най-малко 10 хиляди цивилни са загинали досега, по данни на ООН.

Семейство Асад са използвали пиар услугите и на лондонската фирма "Бел Потинджър", която някога е посредничела за контакти с медиите на британския премиер Маргарет Тачър и на съпругата на бившия президент на САЩ Джордж Буш, Лаура. Съоснователят на фирмата Тим Бел казва за "Ню Йорк таймс", че Асма е искала "да бъде част от това отбрано общество".