Проектът "Предоставяне на висококачествена услуга „Домашен помощник" чрез грижа в семейна среда за хора с различни видове увреждания и самотноживеещи " бе определен на проведената днес заключителна среща като много тежък, но изключително необходим и важен. В срещата участваха кметът на Габрово Таня Христова, председателят на "Общинско дружество на инвалидите" Васил Грънчаров, членовете на екипа, участници в проекта, представители на различни институции, свързани с него.
В рамкитие на разработката, която стартира в началото на миналата година реално са били обхванати 137 потребители на услугата от 197 кандидати. От кандидатствалите 100 души за домашни помощници, след конкурс, са одобрени 30. От тях е имало и трима мъже. Всички те са преминали първоначално и поддържащо обучение, както и индивидуални консултации. През едногодишния период на реализация са извършени 51 промени на домашни помощници по различни причини. За пръв път в проекта са били включени потребители и от селата. Отчетено бе, че услугата е изключително необходима в малките населени места заради затруднения с транспорта и наличието там на самотноживеещи хора, които не могат да се обслужват. В края на проекта и домашни помощници, и ползватели са притеснени от завършването на проекта.
Кметът на Общината увери, че най-вероятно в края на септември ще бъде възобновена услугата домашен помощник, но този път по новата схема, която ще бъде обявена в края на март, "Помощ в дома". В Общината има база данни с координатите на хората, преминали обучение и работили като домашни помощници, така че нуждаещите се могат да потърсят там информация. Проблемът е, че те трябва сами да осигурят заплащане на труда на избрания домашен помощник.
Стойността на реализирания вече проект е 191 135 лв., а финансирането е по ОП "Развитие на човешките ресурси".