Борисов преряза лентата на завода за автомобили в Ловеч
Борисов преряза лентата на завода за автомобили в Ловеч / archiv.DarikNews

На 21 февруари, Литекс Моторс откри официално завода си за производство на български автомобили.
Съоръжението на компанията, което е разположено край Ловеч, е единствено в България и е едно от най-модерните в Европа.
Предприятието официално започна производството на автомобилите Great Wall, предназначени за пазара в страната и цяла Европа. Българската продукция отговоря на изискванията на законодателството на Европейския съюз.
На церемонията по официалното откриване, премиерът Бойко Борисов преряза лентата и сподели: "Всички сме доволни, че в България ще има производство на автомобили, дошли са инвеститори, преговаряхме с премиера на Китай и се договорихме тази и другата година, китайските инвестиции да дойдат, така че днешното откриване на този завод е една първа стъпка в тази посока", каза Борисов и допълни: "Не мога да не се радвам, че произведената тук продукция има лиценз за Европа, защото за всеки излязъл автомобил държавата печели".

Борисов преряза лентата на завода за автомобили в Ловеч
netinfo


Специално за събитието у нас пристигна и президентът и изпълнителен директор на Great Wall Motor - г-жа Ван Фън Йн. На церемонията присъстваха също посланика на Китай у нас, министър Трайчо Трайков, представители на местната власт, партньори, представители на медиите и др.
„Дългоочакваната българска мечта за родно производство на автомобили е вече факт", посочи по време на официалното събитие изпълнителният директор на Литекс Моторс, г-н Илия Терзиев. Той изтъкна, че Great Wall Motor е единственият китайски производител на автомобили, чийто модели са типово одобрени в Европа и е втората по големина независима компания в Китай.
Илия Терзиев благодари на всички, допринесли за изграждането на завода и изрази увереност, че с високото качество на автомобилите Great Wall, компанията ще отговори на очакванията на европейските потребители.
Производствените мощности на Литекс Моторс са изцяло нов и мащабен проект, като основната инвестиция е предимно на българската компания. Изграждането на завода започва с подписването на договор за сътрудничество между Литекс Моторс и Great Wall Motor през есента на 2009 г. Две години по-късно, през ноември 2011 г., в завода се произвежда и първия автомобил от тестовата серия, който покрива високите стандарти за качество в индустрията. С откриването на завода започва и серийното производство на българските автомобили за пазарите в страната и чужбина.

Борисов преряза лентата на завода за автомобили в Ловеч
netinfo

 
Поточните линии в завода включват 84 работни станции за производство. Всеки автомобил преминава през 7 различни точки на контрол на качеството. Системата за управление позволява всяка една операция по колата да бъде индивидуално проследена и да се проверява качеството и крайния резултат от работата на всеки отделен служител. Всеки автомобил има индивидуален паспорт за качество.
В завода на Литекс Моторс към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години. В ръководния екип участват чуждестранни консултанти и мениджъри с дългогодишен опит в производството на водещи световни автомобилни марки. При пълен капацитет на завода от 50 000 автомобила годишно в него се очаква да бъдат заети близо 2 000 души. Българската компания прилага на практика една от най-съвременните мениджмънт системи за производство на автомобили в света.
GWM е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна. Компанията оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят - Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др. GWM са първата и все още единствената независима китайска автомобилна компания, която има типово одобрение на продуктите си за продажба в ЕС, като покриват всички стандарти и изисквания на Общността. GWM разполага със собствен център за дизайн и развойна дейност, в който работят висококвалифицирани инженери от цял свят, а произвоствения им капацитет за 2012 година е 1,2 млн. автомобили годишно и ще бъде увеличен до 2.0 млн. автомобила годишно до 2016 година.