КЛИНИКА НА ШЕСТИЯ ЕТАЖ: Българинът трудно поставя здравето като №1 в приоритетите си
КЛИНИКА НА ШЕСТИЯ ЕТАЖ: Българинът трудно поставя здравето като №1 в приоритетите си / sxc.hu
КЛИНИКА НА ШЕСТИЯ ЕТАЖ: Българинът трудно поставя здравето като №1 в приоритетите си
48537
КЛИНИКА НА ШЕСТИЯ ЕТАЖ: Българинът трудно поставя здравето като №1 в приоритетите си
  • КЛИНИКА НА ШЕСТИЯ ЕТАЖ: Българинът трудно поставя здравето като №1 в приоритетите си

Грижата за здравето е въпрос на подреждане на приоритетите. За някои хора е важно да имат хубава кола, а за други - здрава и красива усмивка. Това каза в предаването „Клиника на шестия етаж" ортодонтът от Фабриката за усмивки д-р Иван Горялов. По думите му българите са свикнали да чуват цени в хиляди, когато става дума за компютри, коли, обзавеждане, но не и когато се говори за здравето им. Качественото лечение има определена цена, категоричен бе д-р Горялов и допълни, че здравето не трябва да търпи компромиси и винаги да стои като №1 в листа на приоритетите ни - лични и на цялото семейство.

Цената на здравата и красива усмивка не е просто за брекети, които поставяш и си заминаваш. Това е цялостен ортодонтски процес на лечение, който е обвързан с отговорности и следва определени стъпки, обясни д-р Горялов. Преди да попита колко струват брекетите, пациентът трябва да си отговори на други 2 важни въпроса - първият е какъв проблем има и какво точно иска да се коригира; вторият касае самото лечение - какво точно трябва да се направи, за да се отстрани проблема. След като са изяснени отговорите на тези два въпроса вече се пристъпва към уточняване на цената. Хората често нямат идея какъв точно е процеса на лечение и за какво плащат, смята д-р Горялов. Според него отговорността в случая е двойна - на пациента за това, че трябва да изисква информация за всеки етап на лечението си; на лекаря - да е сигурен, че неговият пациент разбира, приема и прилага назначените процедури. Информирай, преди да действаш - това е мотото, от което се води д-р Горялов при процеса на лечение на пациентите си.

Разликата в цените често е поради по-различно като обхват лечение, а не е белег на по-ниско качество. Ако се преследва промяна, примерно, на положението на един зъб, а не се търси цялостен дълготраен ефект на правилна захапка и здрави и подредени зъби, тогава и цената ще е по-ниска.
Човек плаща преди всичко за знанията и уменията на специалиста. На второ място е вниманието, усилията и отношението, които влагат ортодонта и целият му екип в лечението на пациента. На следващо място са материалите, които се влагат за красива и здрава усмивка, уточни д-р Горялов.

Цялото предаване „Клиника на шестия етаж" можете да чуете от прикачения звуков файл.