Откриха планета, по-черна от въглен
Откриха планета, по-черна от въглен / снимка: morguefile.com

Планета, която се върти около далечна звезда, е по-черна от въглен и отразява под 1% от светлината на слънцето, което я осветява, сочи изследване, публикувано от Кралското астрономическо дружество на Великобритания.

Странната планета TrES-2b, съставена от газ, е с размерите на Юпитер. Нейната орбита е близо до звездата GSC 03549-02811, намираща се на около 750 светлинни години в посока към съзвездието Дракон. „TrES-2b има значително по-малка способност да отразява слънчева светлина от черната акрилна боя, така че това наистина е един непознат свят”, съобщи Дейвид Кипинг от Центъра по астрофизика Харвард-Смитсониън, цитиран в комюнике от Кралското астрономическо дружество.

Планетата, която била забелязана за първи път преди пет години, се върти около своята звезда на разстояние от 5 млн. км, уточнява БГНЕС. Това е много по-близо в сравнение с дистанцията от 150 млн. км между Земята и Слънцето. Горещината е толкова силна, че атмосферата на тази екзопланета може би е нагрята до 1000 градуса по Целзий.