За 48% от първокласниците майчиният език не е български
За 48% от първокласниците майчиният език не е български / снимки: Sofia Photo Agency
За 48% от първокласниците майчиният език не е български
37616
За 48% от първокласниците майчиният език не е български
За 48% от първокласниците майчиният език не е български
  • За 48% от първокласниците майчиният език не е български
  • За 48% от първокласниците майчиният език не е български

При 48% от българските първокласници майчиният език не е български, догодина те ще бъдат малко повече. Това каза министърът на образованието, младежта и науката Сергей Игнатов на конференция за защита и управление на културно-историческото наследство.

В проекта на Националната стратегия за научни изследвания културното наследство и специално археологията, е заложено като един от държавните приоритети, отбеляза Игнатов. По думите му основните въпроси за културно-историческото наследство са свързани с националното самосъзнание и с изграждането на инфраструктура.

България е член на ЕС и затова трябва да се положат изключително много усилия за укрепване на националното самосъзнание на живеещите в страната - като български граждани, посочи министър Сергей Игнатов. Той добави, че попадайки в тази мултиетническа и мултикултурна среда, българите трябва да запазят своето самосъзнание, но да направят и крачка напред - да допринесат за културното развитие на Европа.

Другият много голям проблем е, че културно-историческото наследство сега се изучава в училищата, в университетите, но все още не носи тази добавена стойност, която очакваме, каза Сергей Игнатов. Според него това е така, защото няма инфраструктура, например, ако туристите отидат в прочутата Долина на тракийските царе и ако вали дъжд, не могат да се разгледат гробниците в нея, допълва БТА. Затова културно-историческото наследство трябва да стане част от националната инфраструктура и да се свърже с много други дейности, за да стане не само по-привлекателно, но и да бъде мощен инструмент, носещ добавена стойност, смята министърът.

В сегашната образователна система българското културно-историческо наследство намира своето специфично присъствие във всеки изучаван исторически период и в непосредствената работа на учениците и учителите, каза Сергей Игнатов.

Чуйте в прикачения звуков файл репортажа на Павел Хаджиев по темата