Тръпката на един пилот: България от птичи поглед е прекрасна!
Тръпката на един пилот: България от птичи поглед е прекрасна! / снимки: DarikNews.bg
Тръпката на един пилот: България от птичи поглед е прекрасна!
32075
Тръпката на един пилот: България от птичи поглед е прекрасна!
Тръпката на един пилот: България от птичи поглед е прекрасна!
  • Тръпката на един пилот: България от птичи поглед е прекрасна!
  • Тръпката на един пилот: България от птичи поглед е прекрасна!

От птичи поглед България изглежда прекрасно. Можем да се гордеем с гледките. Това разказа пред Дарик пилотът Васил Вълков, изпълнителен директор на „Хели ер". Той е пилот на хеликоптер от 1983 година и е натрупал през годините 7000 летателни часа.

Опитният пилот призна, че не е имал възможност да лети с нюзкоптер и си пожела в най-скоро време да го направи. На Запад използването на нюзкоптер е много популярно в телевизиите и дано този вид дейност се развие и в България, каза Вълков.

Тръпката на един пилот България от птичи поглед е прекрасна
netinfo

DarikSky притежава единствения новинарски нюзкоптер в Източна Европа. Машината разполага с три камери, което дава възможност да се снима на 360 градуса, както и да се излъчва сигнал вътре в самия хеликоптер. DarikSky извършва авиационни услуги на правителствени и неправителствени организации и оперира с два вертолета Robinson R44 Raven II за корпоративни полети и полети за фотографиране от въздуха на територията на Европа през деня.

Тръпката на един пилот България от птичи поглед е прекрасна
netinfo

С вертолетите могат да се заснемат от въздуха природни забележителности, исторически обекти, спортни състезания,и движението на автомобилите по наземната инфраструктура. Дава и възможност за предаване в реално време на събитията с коментар от въздуха.

Тръпката на един пилот България от птичи поглед е прекрасна
netinfo

Вертолетите могат да извършват патрулиране и наблюдение за повреди на електрически далекопроводи, тръбопроводи за газ и гориво. Вертолетите дават възможност за монтиране на различно оборудване, с което да се извършват геофизични изследвания, картиране и заснемане на земната повърхност, замерване на различни параметри на земната кора. Могат за кратко време да се извършват облитания на пожароопасни горски масиви и при наличие на пожар да се определи мястото и големината му, след което вертолетът да служи за координиране на наземните и въздушни операции за неговото потушаване.

Компанията, която пилотът Васил Вълков ръководи, обслужва мисии към ООН и работи със световната организация повече от 15 години. „Хели ер" изпълнява мисии в Судан от пет години към ООН и Световната организация по прехраната. Започнала е да трупа опит в тази дейност през 1990-1991 година с мисия в Ангола, а след това е работила в Сиера Леоне, Източен Тимур, Пакистан.

Разказът на пилота за хеликоптерите, за тръпката да летиш и за мисиите, които е изпълнявал, можете да чуете в прикачения звуков файл