Жалби от туристи валят в приемни на Комисията за защита на потребителите
Жалби от туристи валят в приемни на Комисията за защита на потребителите / Darik Varna

Семеен хотел по Южното черноморие не е обявявил цените на нощувките, заведение на север от Бургас не е предоставило менюто си при заплащане на сметката, а магазин не е издал касова бележка. Това са първите сигнали, които са постъпили във временните приемни на Комисията за защита на потребителите /КЗП/ по морето. Допълнителните пунктове са разкрити специално за летния сезон.

Приемните са седем на брой и са разположени в градовете Варна, Бургас, Созопол и Приморско и в курортните комплекси „Албена”, „Златни пясъци” и „Слънчев бряг”. В тях през целия летен сезон туристите може да подават сигнали и да получават консултации, ако се съмняват, че правата им са нарушени. Мобилни екипи на комисията ще бъдат на разположение за незабавни реакции при необходимост.
Във временните приемни туристите получават компетентна помощ, ако се сблъскат с проблеми при ползването на услугите в хотели, заведения за хранене и развлечение, магазини, спортни и увеселителни центрове и др.

През миналата година 206 летовници са посетили временните приемни на КЗП, за да подадат жалба или сигнал. Най-честите оплаквания са, че в заведения за хранене и развлечения липсва ценоразпис или услугите не съответстват с определената категория. На места не са били обявени цени за наем чадър и шезлонг. Част от търговците не са издавали документ при закупуване на стока или ползване на услуга. Има и сигнали от почиващи, че свободният им достъп до плажната ивица е ограничен, както и за висок шум от заведения за хранене и развлечения.