Министър-председателят Бойко Борисов ще присъства на пускането в експлоатация на тунелопробиващата машина, която ще прокопае част от втория лъч на метрото - от пътен възел "Надежда" по бул."Кн. Мария Луиза" и бул. "Витоша" до кръстовището с бул."Патриарх Евтимий". Официалният пуск ще е в 12.00 ч., а на събитието ще присъстват й кметът на София Йорданка Фандъкова, поканени са и министърът на транспорта Александър Цветков и министърът по управлението на средствата от ЕС Томислав Дончев.
Механизираната тунелопробивна машина е предназначена за меки почви с високо водно ниво, каквито са почвените условия в София. Произведена е в Германия. Цената й е 15 млн. евро, като тя е закупена от изпълнителя на участъка - "Доуш иншаат ве тиджарет" АД.
За да бъде превозена до България машината е изцяло разглобена в Германия и отново сглобена в стартовата шахта до надлез "Надежда". Периодът, в който тя е транспортирана с речен и сухоземен транспорт е два месеца, като последните й елементи са пристигнали в София през февруари тази година. Дължината на машината е 85 метра, диаметърът й е 9,45 метра, като тя може да прави тунели с външен диаметър от 9,4 метра, което позволява разполагането на двата коловоза в един тунел. Средната дълбочина, на която ще бъдат разположени тунелите, които ще бъдат прокопани е 15 метра, като най-дълбокото разполагане е на 23 метра под земята, а най-плиткото - на 9 метра.
Характерно за този тип изграждане на тунели е, че заедно с прокопаването тече процесът по укрепването му и пълното му оформяне и завършване с бетонови елементи, които се сглобяват непосредствено след прокопаването на даден участък. По същия метод беше прокопан и участъкът от метростанция "Стадион Васил Левски", през метростанция "Софийски университет" до метростанция "Сердика".
На ден ще бъдат прокопавани средно по девет метра, а се очаква участъкът да бъде готов за 15 месеца - в края на юли 2011 г.