Умните жени обичат да си пийват повече
Умните жени обичат да си пийват повече / снимкa: Sofia Photo Agency

Жените, които отидат в университет, консумират повече алкохол в сравнение с не толкова образованите си колежки, показва ново проучване. Резултатите сочат, че дамите, които имат завършено висше образование, са склонни да пият всеки ден, както и да признаят, че имат проблем с алкохола.

Подобна връзка между образованието и консумацията на алкохол се наблюдава и при мъжете, но връзката е далеч по-слаба, отколкото при дамите, вмъква БГНЕС. Изследването е направено от учени от Лондонския университет по икономика, които проследили живота на хиляди 39-годишни мъже и жени, всички те родени във Великобритания.

Заключението е ясно: Колкото по-образовани са жените, толкова по-вероятно е да посегнат към чашката, както и да признаят възможни проблеми заради консумацията на спиртни напитки.

Освен това заради желанието им към активен социален живот, те са склонни да отложат родителската отговорност за по-късен етап от живота си и да създадат деца по-късно от останалите жени, извеждат сред изводите изследователите.