Спрете рекета с паяците!
Спрете рекета с паяците! / снимки: Sofia Photo Agency

В началото на годината ми вдигнаха колата. Бях паркирала на тротоара пред нас, както правя всеки ден, но внимателно, оставяйки достатъчно място за пешеходците и майките с колички. От "Паркинги и гаражи"* обаче не харесаха моята съобразителност и прецениха, че колата ми не бива да е на тротоара, заради законовото изискване да се оставят два метра до фасадите на сградите. Което си е точно така, само дето в Наредбата за организация на движението на територията на Столична община пише, че за подобно нарушение следва глоба с фиш, оставен на колата, а не вдигане на автомобила с паяк. Той може да бъде преместен принудително само ако е паркиран така, че да прави НЕВЪЗМОЖНО преминаването на "другите участници в движението" / чл.54, б и чл.64, т.1 и т.3 /. Ето защо след като платих 35 лева, за да си взема колата от наказателния паркинг на театър "София", и си получих акта, съставен в несъответствие с изискванията за попълване на подобен документ /темата за некомпетентните полицаи е съвсем друга/ реших, че ще го обжалвам. Не заради факта, че ще трябва да платя глоба, а заради факта, че автомобилът ми беше вдигнат неправомерно. Акцията ми претърпя пълно фиаско заради прехвърлянето на отговорността от едните към другите и обратното.
 
Преди няколко дни колата ми отново измина маршрута от дома ми до паркинга на театър "София", качена върху паяк. Удоволствието този път ми струваше 31 лева. Изненадващо вместо да ми напише акт и да ми вземе талона, полицаят в кабинката този път директно ми предложи фиш с глоба от 20 лв., който предпочетох пред обречената процедура на обжалването. 
 
Оплаквайки се на съседи за случилото се разбрах, че същата съдба ги е сполетявала и тях. Неправомерното вдигане на автомобили явно се беше превърнало в практика. Нищо не е в състояние да ме убеди, че между КАТ и "Паркинги и гаражи" няма договорка. Едните си затварят очите и вдигат коли избирателно, превишавайки правомощията си, а другите буквално те рекетират с минимум 30 лева, за да освободят вдигнатия ти без право автомобил.
 
В същото това време недоумявам защо пред самия наказателен паркинг на театър "София" е пълно с паркирали на самото пътно платно автомобили, които не са застрашени от паяци. (Виж снимката долу) Не мога да си обясня защо в София е пълно с улици, по които колчетата са набити на по-малко от два метра до фасадите на сградите, но това се приема за законно и нормално. Все се питам защо таксата за освобождаване на колата ти е еднаква, независимо от това дали върху паяка тя е изминала 200 метра или 2 км.

Спрете рекета с паяците
netinfo

 
Дълго време таксиджиите близо до нас традиционно си въртяха далавери с екипите на "Паркинги и гаражи". Когато едните решаваха, че някоя кола им пречи, веднага звъняха на другите и ги викаха, за да си свършат работа. В замяна таксиметровите автомобили получаваха имунитет. Парадоксът е, че и на мен ми предложиха телефонния номер на човек от паяците, когото мога да си викна, когато реша. Ако звънна обаче по обикновения начин в "Паркинги и гаражи", за да сигнализирам за паркиран автомобил на алея в парка "Оборище", ме съветват да опиша подробно случая и да го изпратя в Столичния инспекторат.
 
Наложително е рекетът да бъде спрян. Повече от идиотско е гражданите да плащат за своеволията на служителите на КАТ. Защото те наистина си правят каквото си искат и са спокойни, че няма кой да се захване с тях, защото, за да ги осъдиш, са нужни време и пари. Заслужава си да се жертват и двете.

Спрете рекета с паяците
netinfo

 
*Общинската фирма "Паркинги и гаражи" вече не носи това име и е част от Центъра за градска мобилност. Заради наложилото се в обществото старо име, в текста е използвано именно то.