Докато печелим олимпиади по математика се оказва, че като цяло 15-годишните ученици у нас са последни в Европа в познанията си по този предмет. Данните са от изследване, представено от Георги Ангелов от института "Отговорено общество". Осмокласниците пък показват четвъртия най-голям спад в Европа в познанията си по математика.
15-годишните ученици у нас са най-слаби по показателя "четене", а заедно с румънските са в дъното на европейската класация в познанията си по природни науки. В световен мащаб познанията на българските 15-годишни ученици по математика са по-слаби дори от тези на децата в Тайланд и Азербайджан.
По отношение на показателя "четене" България се нарежда след Мексико, Уругвай и Тайланд и е на 44-о място в света.
Според Георги Ангелов, за да се подобри образователната система у нас, трябва да се въведе ежегодно външно оценяване на учителите и училищата, автономия на училищата. Освен това училищата и университетите трябва да се управляват като частни компании, като се въведе правилото парите следват ученика.
Ангелов препоръча най-добрите ученици и студенти да бъдат стимулирани да се развиват в педагогически специалности.