Учени разгадаха причината за остаряването
Учени разгадаха причината за остаряването / снимкa: Sofia Photo Agency

Учени идентифицираха химичния процес, водещ до остаряване, като по този начин направиха още една стъпка към постигане на по-дълъг живот и по-гладка кожа, съобщи БГНЕС.

Учените открили три химически катализатора, които регулират продължителността на живота на клетките, и вярват, че оказвайки влияние върху тях, могат да увеличат продължителността на живота и да намалят външните белези на остаряването. Изследването на учените от Стандфордския университет в Калифорния потвърждава все по-често изразяваните мнения, че предизвиканото от напредването на възрастта разрушаване на тъканите, органите и дори кожата на лицето е процес, който протича активно в тялото, а не се дължи на постепенното отмиране на остарелите клетки.

Учените открили два протеина, които според тях влияят пряко върху процеса на застаряване. Единият - SIRT6, предпазва клетките от застаряване, а другият, NF Kappa B, стимулира този предпазен процес. Учените открили за първи път, че двете вещества си оказват взаимно влияние и поддържането на относително количество от тях в човешкото тяло може да добави още няколко години към средната продължителност на живота и да намали бръчките.

Учените смятат, че някои индивиди имат по рождение различни количества от тези вещества в тялото си и именно заради това някои хора генетично са предразположени да живеят по-дълго. Изследването, публикувано в сп. "Cell", се основава на експеримент с две групи мишки - в първата протеинът SIRT6 бил в ограничени количества, а в другата група с по-възрастни мишки, действието на протеина NF Kappa B било блокирано. Мишките в първата група остарели бързо и умрели само след четири седмици в резултат на увеличаването на NF Kappa B в системата. При втората група мишки те открили, че когато количеството на протеина NF Kappa бъде намалено, те изглеждат по-млади.

"Изглежда, че основната задача на SIRT6 е да ограничава действието на NF Kappa B и да намалява проявлението на гените, асоциирани с остаряването", счита д-р Хауърд Чанг, професор по дерматология в Стандфордския университет.