Gucci е най-желаната марка в света
Gucci е най-желаната марка в света / снимкa: БГНЕС

Италианската марка Гучи е най-желаната марка за потребителите в света, ако парите не са проблем за тях. Това показва анкета за луксозните марки в света на международната компания Nielsen.

Второ място в класацията заемат марките Шанел и Калвин Клайн, след което е Луи Вютон. Армани е на четвърто място, а петото се полага на Кристиан Диор. Шести в класацията е Версаче. Преди две години в същата класация Гучи и Армани споделяха си първото място.

Анкетата показва и спецификите в регионалните вкусове към лукса. В Китай например предпочитат най-вече Шанел, в Русия Кристиан Диор, а след това Версаче и Прада. В Хонконг и Филипините предпочитанията са за Луи Вютон. В света най-големите потребители на продукти с луксозни марки са жителите на Хонконг и на Обединените Арабски Емирства. В Хонконг, повече откъдето и да било, се пазаруват продукти с марката Гучи.

25 % от запитаните в света потребители твърдят, че купуват луксозни марки, защото предлагат много по-качествени от стандартните продукти. 60 % го правят за социален статус и имидж. В действителност най-купуваните луксозни марки в света са Калвин Клайн, Ралф Лорен и Дизел, защото са и най-достъпни като цени. 35 % от анкетираните казват, че биха си купили маркови мобилни телефони. Затова и Прада и Армани направиха мобилни телефони със своите марки, информира БГНЕС.