По три версии за инцидента в Хитрино работи прокуратурата. На сайта на Главна прокуратура е посочено, че не са категорично нито една от възможностите влаковата катастрофа да е предизвикана от  нарушени правила при управлението на подвижния ж.п. състав, техническа неизправност на подвижния ж.п. състав или техническа неизправност в ж.п. инфраструктура (релсовия път и стрелките).

От събраните до момента доказателства е видно, че няма каквито и да са доказателства за умишлен взрив/терористичен акт.

От извършените огледи на стрелките и релейното табло е видно, че е малка вероятността произшествието да е настъпило в резултат на неправилно конфигуриране на трасето (по вина на стрелочник или ръководител движение), но категоричен отговор ще имаме след изготвяне на експертизите.

Разследването на инцидента продължава с нови разпити на свидетели, както и изготвяне на експертните заключения.

Товарна композиция, превозваща пропилен и пропан-бутан, дерайлира на гарата в Хитрино в сутрешните часове на 10 декември. Поради теч от една от цистерните на газ, който се е възпламенил, пожар взе седем жертви, близо 30 души бяха ранени, а десетки къщи, погълнати от пламъците, изцяло или частично разрушени. Заради операция по обезопасяване, източване и изтегляне на цистерните от Хитрино се наложи евакуация на жителите на селото. Хората влязоха в къщите си десет дни след трагичния инцидент.

Като обвиняеми за тргедията бяха привлечени двама от машинистите на композицията. На 19 декември говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова посочи, че ще бъдат обвинени и други хора. На съдебно заседание преди Коледа съдът остави в ареста главния машинист Димитър Михнев и пусна помощника му Калоян Петков, тъй като според съда именно първият машинист е трябвало да съблюдава за спазването на правилата.

В началото на новата година Михнев бе пуснат от ареста под гаранция от 10 000 лева, след като Варненският окръжен съд измени мярката му за неотклонение, наложена от Окръжния съд в Шумен.