Над 5600 клиенти обслужи НАП В.Търново през декември 2016 година
Над 5600 клиенти обслужи НАП В.Търново през декември 2016 година / DarikNews.bg, архив

5677 данъкоплатци и осигурители са обслужени в приходната агенция във Велико Търново през последния месец на 2016 година.

2429 клиенти са посетили НАП в областния град по въпроси, свързани със здравното осигуряване. Това е обичайно за края на всяка година и касае най-често лица, пристигнали от чужбина във връзка с празниците, които  използват възможността да уточнят здравния си статус. 1082 са посетили териториалната агенция по повод подаване на данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори, а 305 – за уточняване на задължения по справки, получени чрез електронната услуга "Справки за задължения“, съобщиха от ТД на НАП - Велико Търново.

Засилен интерес към услугата има от страна на 982 души, които са пожелали да им бъде издаден документ, най-често удостоверения. За 334 причината за идването им е регистрация или промени в регистрацията, свързани с ДДС, касови апарати и самоосигуряващи лица. 178 души са го направили, за да подадат заявление за подаване на документи по електронен път, 215 – за да получат ПИК /персонален идентификационен код/, а 99 граждани са декларирали прехвърляне на събраните средства на пенсионния си фонд в НОИ. 53-ма са посетили агенцията заради необходимост от получаване на информация.

Около 13 мин. е било средното време за изчакване на клиент през декември, а 9 мин. – за неговото обслужване.

НАП В.Търново насърчава своите клиенти да използват електронните услуги, предлагани от агенцията. Те улесняват данъкоплатците и осигурителите, тъй като им спестява време за подаване на данъчните  декларации, както и да получат точна информация за състоянието на данъчно-осигурителната си сметка. Физическите лица могат да проверят осигуряването си от работодателите и да се информират относно преведените средства, свързани с пенсионните фондове.