• Размер на шрифта:

Апендиксът не е закърнял орган, а има важна биологична функция

11 януари 2017 10:42 | Редактор: Иглика Игнатова

Апендиксът не е закърнял орган, а има важна биологична функция
© ThinkStock/Getty Images

Американски учени, изследвали еволюцията на апендикса у хората, твърдят, че той не е закърнял орган, а има важна биологична функция - да съхранява "добрите" бактерии, съобщи Прес асосиейшън.

Откриха нов орган в човешкото тяло

Апендиксът е еволюирал, така че да има повече лимфоидна тъкан, която е идеална за съхраняване на добри бактерии. Той е придатък на сляпото черво, а то е свързано с тънките черва и дебелото черво. Затова според учените апендиксът може да има важна роля в имунната система като вторичен предпазен орган и "склад" за полезни бактерии.

Тайните на човешкото тяло

Учените от университета Мидуестърн са анализирали гастроинтестиналните черти на 533 вида бозайници. Резултатите им показват, че апендиксът е еволюирал независимо повече от 30 пъти в отделни видове и веднъж появил се, "почти никога" не изчезва.

Апендиксът е един от най-често премахваните човешки органи, защото се възпалява (апендицит). Той се води закърнял и ненужен, като мъдреците и опашката. Усложнения при отстраняването му почти няма. Дали друг орган компенсира дейността му, не е известно.

Етикети: апендикс, апендикс функция, апендикс откритие

Коментари

Коментирай

Подреди: Първите отгоре Последните отгоре

• Страница:
  • 1
#5

joro - 11.01.2017 г. 17:29:29

До 123 и Abaris:
Еволюционната теория е приета и подкрепена от Църквата. Вие да не сте по-набожни от папата? Ватикана има \\\"армия\\\" от учени, вкл. астроном, който търси извънземни. Вземете се замислете кой знае повече, вие или Ватикана!
А закърнели органи ИМА. Такива са очите на пещерните животни. А закърнял не значи 100% ненужен. Означава по-слабо използван. При хората опашката е закърняла. Ако ми кажете за какво се ползва (освен да боли, като паднете по з**ник), ще ви сваля шапка!

#4

Abaris - 11.01.2017 г. 15:14:03

#1 123

Браво за коментара! Няма закърнели органи, всичко са лъжи базирани на гиантксата лъжа за еволюцията и още лъжи за да я поддържат.

#3

3 - 11.01.2017 г. 14:46:27

"Апендиксът е един от най-често премахваните човешки органи, защото се възпалява (апендицит)."

По- скоро е така, защото докторята първо режат, после пускат изследвания. Ако пуснат въобще.
Огромно количество напълно ненужни, но пък за сметка на това вредни и опасни операции и други медицински процедури се правят и у нас, и по света, за жалост.

#2

Реза Апендиксоглу - 11.01.2017 г. 12:39:00

Брей! Аз пък мислех моя да го махам. Добре, че прочетох тая статия...

#1

123 - 11.01.2017 г. 12:24:56

За апендиксът мноооого отдавна се знае от учените, че не е закърнял орган, а има важни имуноподдържащи функции, не само да съхранява добри бактерии! Закърнели органи няма, има органи на които още учените не им знаят функциите, дори наскоро откриха нов орган! "Закърнелите" органи са част от недоказаната еволюционна теория, използваха ги за "доказателство", но след като все повече от тези органи се доказа че имат функции се вижда несъстоятелността на еволюционната теория/псевдо-религия!

• Страница:
  • 1

Напиши коментар

• Име *:

Полетата отбелязани със * са задължителни!
  • Коментар *:

• Код за сигурност *:

security code

Въведи код:

Редакцията не носи отговорност за съдържанието на коментарите. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.

Условия за ползване на коментарите »