Предстои неотложна реконструкция на автогара "Плевен", за да отговори тя на нормативните изисквания, уреждащи статута на автогарите на територията на страната. След проучване на общинската администрация за нужните средства предстои Общински съвет - Плевен да реши бъдещето на Автогарата. Информация за състоянието й бе представена пред съветниците на сесията през декември 2016 г.
Най-вероятно още през февруари Общински съвет - Плевен ще обсъди възможните варианти - продажба, отдаване на концесия, ремонт със собствени средства или вземане на кредит, коментира председателят на местния парламент Мартин Митев.
В момента Автогара - Плевен не отговаря на 15 от задължителните изисквания според законодателството в тази сфера, стана ясно от информацията, представена пред местния парламент от кмета Георг Спартански. Липсват навеси за заминаващи и преминаващи автобуси на съществуващите в момента 15 сектора. Изграждането на такива е свързано и с реконструкция на пешеходната зона около секторите и площадката за движение и престой на автобусите. За извършване на тези ремонтно-строителни дейности е необходимо изработване и на проект. Липсват навеси и за пристигащите автобуси.
Автогара - Плевен не разполага с телефон, достъпен за лица, придвижващи се с инвалидни колички, за лица с нисък ръст и такива със зрителни увреждания.
Трябва да бъде изградена и рампа за придвижване на инвалидни колички на стълбището на централни вход на Автогарата с цел улесняване достъпа до обекта. Възможно е инсталиране и на подемна платформа, с която хората с инвалидни колички да се придвижват до съответния автобус. Трябва да се обяви и списък на обслужваните автобусни линии и курсовете по тях, обявени за изпълнение от автобуси, оборудвани за превоз на лица с увреждания и лица с намалена подвижност.
Нужно е осигуряване на звукова информация за пристигащите автобуси, да се разработи план за действия при кризисни ситуации и да се обучат служителите на Автогарата за действия при такива.
Сред останалите задължителни изисквания, на които Автогара - Плевен не отговаря към момента, са осигуряване и поддръжка на телефонен номер към телекомуникационната мрежа в страната с осигурен оператор за предоставяне на информация през работното време на Автогарата, интернет-страница, списък на обслужваните автобусни линии и т.н. Необходимо е оборудване и на помещение за оказване на първа долекарска помощ.
На базата на целия изготвен анализ се налага и извода, че за Автогара - Плевен е необходим и цялостен ремонт на партера, включващ климатизация на залата за пътници, подмяна на дограмата на лицевата част на сградата, подмяна на вратите и местата за сядане в чакалнята. Необходимо е поставяне и на бариера с карта с чип за идентифициране на превозвача при влизане в Автогарата.
Двуетажната сграда на Автогара - Плевен е общинска собственост. Изготвеният анализ във връзка с влезлите в сила нормативни изисквания категорично показва нуждата от извършване на голям обем строителни дейности в кратък срок. Според информацията, представена на сесията, бюджетът на Центъра за градска мобилност, стопанисващ Автогарата, не позволява осъществяването на тези дейности, възлизащи на стотици хиляди левове.