Трите черни кутии на катастрофиралия руски самолет Ту-154 са били открити при спасителната операция в Черно море край Сочи, съобщиха руски новинарски агенции, цитирани от Ройтерс.
Какво показва анализ на черна кутия на разбилия се край Сочи руски Ту-154?
Досега руското военно министерство, на което принадлежи разбилия се самолет, е потвърдило за намирането само на едната кутия, записваща параметрите на полета. Тя вече е предадена за дешифриране в научноизследователски институт на министерството. Според агенция Интерфакс, която цитира източник от оперативния щаб на мястото на катастрофата, спасителите са започнали изваждането от морското дъно на другите две кутии, разположени в задната част на самолета.
"Записващите устройства са положени в защитен корпус, който позволява запазването на съдържащите се в тях данни в продължение на 36 часа. Това е гарантирано време в случай на тяхна механична повреда. През това време морската вода не е страшна за тях", казал източникът.
Русия преустановява полетите на самолети Ту 154
Самолетът падна в акваторията на Черно море на няколко километра от брега край Сочи. Загинаха всичките 92-ма души на борда.
Ройтерс отбелязва, че според руските следователи самолетът е имал проблем със задкрилките на самолета, които регулират подемната му сила. Неназован източник от разследването, цитиран от Интерфакс, казал, че според предварителния анализ на данните от параметричната черна кутия, задкрилките на двете крила отказали и не работели в синхрон. Това попречило на самолета на развие достатъчна скорост и подемна сила и той паднал в морето, разбивайки се при сблъсъка с водата.
Откриха свидетел на катастрофата на Ту 154
В онлайн медията Лайф.ру бе публикуван разговор, за който се твърди, че е от пилотската кабина на самолета. Единият пилот вика на другия, че има проблем със задкрилките, а след това се чува вик: "Командире, падаме!". Достоверността на тази информация не може да бъде проверена, отбелязва Асошиейтед прес, но добавя, че се смята, че порталът има добри връзки в службите за сигурност.
Ако тази версия се потвърди, този технически проблем ще постави въпроса за бъдещето на оставащите в експлоатация самолети Ту-154, които все още се използват от руските министерства, но не и от големите руски авиокомпании, отбелязва Ройтерс.
Междувременно Русия преустанови полетите на самолети Ту-154, докато се установи каква е причината за катастрофата край Сочи. Последната голяма катастрофа с Ту-154 бе през 2010 г., когато полски правителствен самолет с тогавашния президент Лех Качински и десетки хора от полския политически елит се разби край руския град Смоленск, при което загинаха всички на борда.
Източник: БТА