Nielsen Admosphere за пореден път ще измерва телевизионната аудиторията в Република Чехия
Nielsen Admosphere за пореден път ще измерва телевизионната аудиторията в Република Чехия / netinfo

Най-големите играчи на медийните пазари в България и Чехия - международните компании MTG, собственик на Нова Броудкастинг Груп, и CME, част от която е bTV Media Group, избраха Nielsen Admosphere за свой партньор в Република Чехия.

Наскоро Nielsen Admosphere сключи с чешката Асоциация на Телевизионните Организации (в която членуват MTG и CME ) договор за крос-платформено електронно измерване на аудиторията и потреблението на онлайн съдържание. Договорът покрива периода 2018 - 2022 г. и освен измерване на аудиторията с помощта на ТВ-метри, предвижда и измерване на потреблението на онлайн видео съдържание. Включена е и възможност за комбиниране на данните за „живата" и отложената телевизионна гледаемост с данни за аудиторията на онлайн видео съдържание.

Договорът е висока оценка за качеството на данните и услугите, които Nielsen Admosphere предлага не само в Република Чехия, но и на българския пазар, където измерва телевизионната аудитория чрез дъщерното си дружество Nielsen Admosphere Bulgaria.

С голяма вероятност може да се очаква, че много от новите продукти на Nielsen Admosphere ще бъдат предложени на българския пазар скоро след въвеждането им на пазара в Република Чехия.

Вече трета година, Nielsen Admosphere Bulgaria предоставя надеждни и достоверни данни за телевизионната аудитория в страната, които са „валута" на българския рекламен и медиен пазар. С тях работят почти всички международни телевизионни групи в България, включително групите на MTG, Fox, Discovery, Walt Disney и AXN, редица български ТВ канали, както и големите рекламни агенции и продуцентски фирми.

През изминалите години Nielsen Admosphere Bulgaria направи редица нововъведения и предостави на своите клиенти непознати за пазара продукти, които не само предлагат нови възможности, но и приближават България до най-развитите европейски и световни пазари. Добър пример за това е представеният в началото на годината нов инструмент за крос-медиални изследвания SimCross, даващ възможност за изследване на рекламни кампании, реализирани едновременно в ТВ и интернет, както и измерването на отложената телевизионна гледаемост (time shifted audience).