Географ.БГ и ParaKids са големите победители в ПРОМЯНАТА 2016/2017. Това стана ясно на специална церемония в пространство за съвременен танц и пърформанс ДНК снощи. За първи път в третото издание на най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп и фондация "Промяната" (част от мрежата на Reach for Change) двете журита, детско и възрастно, които оценяваха тримата финалисти в последния етап на конкурса, излъчиха не един, а двама големи победители. Това е прецедент в историята на конкурса за социални предприемачи, осъществяван от фондация Reach for Change в още 17 държави и доказва значимостта и потенциала, който притежават проектите победители.Всеки един от тях ще получи безвъзмездно финансиране в размер на 22 500 лв., а третият финалист - проектът „Живот със Синдром на Даун", ще получи финансиране от 15 000 лв. Така Нова Броудкастинг Груп дарява общата сума от 60 000 лв. на социално значими проекти, подобряващи живота на децата в България.
Мисията на Димитър Желев и Евгения Сарафова от Географ.БГ е да популяризират науката сред децата и младежите в България и да им дадат възможност да се запознаят с нейните чудеса. Това те реализират чрез сайта www.geograf.bg и чрез Центъра за знания на Географ БГ в София, в който двамата провеждат много научни работилници и събития за деца от 6 до 12 годишна възраст.
„ПРОМЯНАТА открива иновативни социални проекти и им помага да се развият, за да постигнат финансова и организационна устойчивост. И резултатите не закъсняват - 9-те проекта, които влязоха в Инкубатора на ПРОМЯНАТА, успяха през 2016 г. да подобрят живота на над 6000 деца. Много сме горди, че днес още 3 проекта се присъединяват към семейството на ПРОМЯНАТА и ще работят за по-добро бъдеще на децата на България", сподели Юрий Вълковски, изпълнителен директор на фондация "Промяната".
„Смятаме, че България е един от най-обещаващите ни пазари - наистина имаме силна програма и много компетентен екип тук. Следим внимателно успехите ни в България и търсим как можем да ги повторим и на други пазари", сподели Мария Бьорхолт, финансов директор в Reach for Change, Швеция, и добави: „Впечатляващ е рекордният брой от над 62 000 души, участвали в онлайн гласуването за определяне на тримата финалисти в ПРОМЯНАТА тази година. С това реално България изпреварва по ангажираност и интерес към инициативата всички държави, в които функционира мрежата на Reach for Change."
Освен финансова подкрепа, двамата победители и финалистът в ПРОМЯНАТА 2016/2017 стават част от Инкубатора на ПРОМЯНАТА за период от една година. През това време те ще получат обучения, консултации от бизнес ментори, достъп до международната мрежа от социални предприемачи, подпомагани от Reach for Change и медийна подкрепа, благодарение на Нова Броудкастинг Груп.