Откриха център за творчество на деца от пет детски градини в община Сливен
Откриха център за творчество на деца от пет детски градини в община Сливен / Община Сливен

Заместник-кметът по хуманитарните дейности Пепа Чиликова откри център „Творческо пространство", изграден в старата сграда на Националната художествена гимназия „Димитър Добрович", по проект BG06-221 „Творческо пространство за малки и големи".

Проектът започна през юли 2014 година и продължава своята дейност до 30 април 2017 година.

Чиликова поздрави организаторите на събитието, както и директорката на Художествената галерия „Димитър Добрович" Даниела Ненчева за идеята да се осъществи този проект в нашия град. По думите й в Сливен се изгражда едно пространство, което ще има своето място за творчески занимания и в бъдеще.

Обзаведени и оборудвани са два работни кабинета с кътове за почивка за децата от детските градини „Теменуга" - филиал, „Звездица", „Здравец" в кв. „Речица", „Роза в с. Жельо войвода и „Слънчо" в с. Самуилово.

Откриха център за творчество на деца от пет детски градини в община Сливен
netinfo
Гости на церемонията бяха заместник-кметът по икономическо развитие Стоян Марков, партньори по проекта, преподаватели и родители. Специален поздрав към гостите отправиха децата от детска градина „Теменуга".

Проектът включва занимания с децата по танци, театър, изобразително изкуство и история, както и доставка на обзавеждане и оборудване за петте детски градини. Назначени са също така ромски медиатори, психолог и логопеди. Бюджетът, с който разполагат организаторите, е 220 578 евро. Партньор е организация CC-Intro AS - Норвегия.

Координаторът на проекта Дора Чанева представи пред публиката основните му цели. „Проектът подобрява социалната интеграция и подготовката за училище на деца от етническите малцинства и в икономическо неравностойно положение, което включва: подобряване на социалните умения на децата и родителите, подпомагане и улесняване достъпа до училище; откриване и стимулиране на индивидуалните способности на децата в различни сфери на изкуството, историята и литературата; повишаване на самочувствието и увереността в собствените способности на всяко дете, чрез грижа за него като автономна личност.", каза Чанева.