Спешни мерки за намаляване на пътните инциденти с пешеходци на пътя Разград – Кубрат в участъка край село Стражец обсъди на заседанието си днес Областната комисия по безопасност на движението.
Предложението бе на кмета на Стражец Нуридин Мехмед. Той обясни пред комисията, че за последните 10 години трима жители на селото са загинали при пресичане на шосето към автобусните спирки от двете му страни, в участъка водачите карат с превишена скорост и има предпоставки и за още инциденти. Кметът на Стражец вече е предложил на институциите 3 варианта за решаване на проблема, анализира ги и ги отхвърли един по един поради несъвместимост с нормативната база шефът на „Пътна полиция“ Диян Симеонов. По думите му противоречат на наредби на регионалното министерство и вариантът да се поставят легнали полицаи, и да се направи кръгово вместо триклонно кръстовище, както и да се постави светофар извън населено място на второкласен път. Симеонов предложи възможности, които са по-бързи за реализиране, изискват по-малък финансов ресурс, а и не противоречат на законите. Членовете на комисията одобриха идеята на двете пътни платна да се изгради напречна шумна маркировка М20, поставяне на светлинна сигнализация тип „бягащ пешеходец“, изграждане на насочено осветление върху пешеходните пътеки, което да бъде монтирано върху металните конзоли на светлинната сигнализация тип „бягащ пешеходец“ и изграждане на метални парапети успоредно на оста на разделителната ивица, за да пресичат пешеходците само на пешеходните пътеки.
Предложението бе гласувано и одобрено от членовете на комисията, след което ще бъде изпратено за одобрение и от Министерството на транспорта – обясни заместник областният управител Нурие Црънгалова.
На заседанието бе поставен за обсъждане още един казус от Стражец – за да посетят действащия от пролетта битак в края на селото, много водачи спират от другата страна на шосето и пресичайки също създават предпоставки за пътни произшествия. Кметът Нуридин Мехмед обясни, че доскоро имал служители по програма „Младежка заетост“, които напъствали водачите да спират на поляната, където е самият битак, но вече нямал такива служители и няма кой да регулира процеса по паркирането. Комисията му препоръча да се оформи паркинг, където колите да спират или битакът да се премести на по-безопасно място.