Създават Call център за сигнали в Община Шумен
Създават Call център за сигнали в Община Шумен / dariknews.bg

Единен телефонен център за сигнали от граждани ще бъде създаден в Община Шумен. Решението бе взето единодушно в Общинския съвет на днешната сесия.

Предложението е на съветника Добромир Драев. Той посочва, че изграждането на система, в която влизат сигналите на граждани, записват се и не може да бъдат манипулирани, ще разсее мнението за неработеща администрация.

Да се осъществява завеждане на сигналите в деловодната система, да се изпълняват процедури по тях и не на последно място да се завърши подобен комуникационен цикъл с обратна връзка, ще увеличи доверието на обществото към администрацията, както и ще повиши качеството на работа, посочва вносителя.

Това е система, а не просто някой да вдига телефона, каза Драев. Електронна община трябва да е приоритет на Община Шумен, това е част от улесняване на процеса до достъп до обществени услуги, допълни Драев, като посочи, че този мандат тези услуги се подобряват.

В момента в Общината вече се внедрява електронна информацияонна система, чрез която ще може да се обслужват граждани без те да посещават кметството. Кметът Любомир Христов посочи, че се работи и за създаването на подобен център.

Ще бъде закупена техника, с която да се контролира както кой е подал сигнала, така и кой служител отговаря за него, каза още Любомир Христов и допълни, че трябва да има обратна връзка с хората, които подават сигнали. Той посочи, че е нужно да се прецизира и приемането на сигналите, тъй като не всички влизат в компетенцията на кметството.

Системата трябва да бъде изградена за три месеца, като към момента не се предвижда щатни бройки, а дейността ще бъде по съвместителство.