Ден на Ученическия институт към БАН провеждат в МУ-Плевен
Ден на Ученическия институт към БАН провеждат в МУ-Плевен / dariknews.archive

За първи път Медицинси университет - Плевен ще бъде домакин на инициатива на Ученическия институт към Българската Академия на науката. Събитието е организирано от регионалните академични центрове на БАН в Плевен, Габрово и Враца, съвместно с Община Плевен и висшето училище и ще се състои от 10:00 часа на 22 октомври - събота, в зала „Амброаз Паре" към Телекомуникационния център на МУ- Плевен.

Денят на Ученическия институт към БАН ще се проведе под формата на научна конференция „Заедно в науката" с фокус към аудиторията от директори, учители и ученици от водещите гимназии в градовете Плевен, Враца и Габрово. Форумът ще открият проф. Мария Средкова, координатор на Регионалния академичен център в Плевен и чл.-кор. проф. Димитър Димитров, координатор на мрежата от центрове в страната. Приветствие ще поднесе Ректорът на МУ-Плевен проф. д-р Славчо Томов, чиято ще бъде и първата лекция на тема „Медицината и новите технологии - настояще или бъдеще". С интересни презентации, в програмата ще се включат учени от БАН и преподаватели от Технически университет - Габрово.

От Плевен участие във форума ще вземат средношколци от МГ „Гео Милев", от Гимназията с преподаване на чужди езици, Държавната финансово-стопанска гимназия „Интелект" и СУ "Иван Вазов". Изявени млади таланти от трите региона ще могат да се представят с интересни свои проекти и презентации.

През 2014 г. Българската академия на науките откри Ученически институт - УчИ-БАН във връзка с честването на 145-годишнината от създаването си.

Целта на Ученическия институт към БАН (УчИ - БАН) е да даде възможност за изява и развитие на ученици от 8 до 12 клас, които имат желание да се занимават с изследователска дейност в някоя от областите на науката и/или нейните приложения. Всеки участник в УчИ-БАН разработва самостоятелно или в съавторство определена тема. Това става под ръководството на учител, научен работник, университетски преподавател, студент или друг специалист. Получените по време на разработката резултати се оформят в писмен вид като „Проект".

Проектите могат да имат реферативен характер, но по-висока оценка ще се дава при наличието на елементи на оригиналност и творчество. Авторите на най-успешните разработки получават копие от рецензията на специалистите и покана за представяне на проекта на организирана от БАН Ученическа научна сесия.