Колко галактики има във Вселената?
Колко галактики има във Вселената? / Thinkstock/Getty Images

Вселената наброява около 2 трилиона (2000 милиарда) галактики, т.е. 10 повече галактики, отколкото смятаха досега учените, сочат резултатите от международно изследване, цитирани от Франс прес.

Ново откритие показа как космосът създава много илюзии (СНИМКИ)

През последните няколко години астрономите мислеха, че Вселената наброява между 100 милиарда и 200 милиарда галактики. Екип под ръководството на учени от университета в Нотингам, Англия, дълго анализирал данни, събрани от космическия телескоп "Хъбъл" и други телескопи.

"Хъбъл" засне ярка лещовидна галактика

След това учените създали триизмерни изображения и изчислили броя на галактиките, които присъстват в различни периоди от историята на Вселената.

Колкото по-далечни са галактиките, толкова по-трудно светлината им достига до нас. Сега използваните телескопи позволяват да се изследват едва 10 процента от галактиките. "Невероятно е, че 90 на сто от галактиките тепърва трябва да се изследват - отбелязаха астрономите. - Какво ли ще открием, когато ще можем да ги изследваме с помощта на ново поколение телескопи?".

Не можем да се свържем с извънземните, защото те са се самоунищожили

Те си послужили със статистически методи и с данни за близката част от Вселената, за да отгатнат какво се крие в далечната й част.

"Изследването е много интересно, макар че може да имаме някои резерви, що се отнася до точния брой на галактиките", заяви астрономът Франсоа Амер от Парижката обсерватория. "Екипът е постигнал най-добрите за нашата епоха резултати. Те все пак не могат да се смятат за окончателни".

Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal, уточнява БТА.

Вижте още:

Откриха планета с кислородна атмосфера (ВИДЕО)

Учени не успяха да регистрират неуловимата тъмна материя

Откриха аномалия в разширяването на Вселената