Мисия Образование: Кой учи децата ни?
Мисия Образование: Кой учи децата ни? / netinfo

Защо в специалност "Педагогика" се влиза с един от най-ниските балове, а завършилите педагогика не искат да стават учители? Само ниските учителски заплати ли са причината да няма желаещи да станат преподаватели? И в крайна сметка - кой учи децата ни?

Отговорите на тези въпроси ще потърси водещата на Новините на NOVA Невена Василева в рубриката "Мисия Образование" в "Здравей, България". Най-новият репортаж по темата в рамките на кампанията на Новините на NOVA зрителите могат да гледат в понеделник, 10 октомври, в сутрешния блок на NOVA.

Новините на NOVA продължават своята "Мисия Образование", след като през последните шест седмици в шест последователни теми поставиха на фокус някои от най-наболелите въпроси на българското образование.

Как се работи с първокласници, които не говорят български език? Защо децата се връщат през септември в клас по-неграмотни, отколкото са били преди ваканцията? Как липсата на добра материална база ограбва знанията им? Защо повечето учители са пред пенсия и няма кой да поеме щафетата от тях? Кой е виновен за това, че учениците често не разбират какво четат? Защо има неравенство в българското училище? Как се работи с първокласници, които не говорят български език?  Някои от отговорите и възможните решения видяхме през погледа на лицата на NOVA Невена Василева, Ники Дойнов, Ани Салич, Христо Калоферов, Мия Димитрова и Галя Щърбева.

Вече втора година "Мисия Образование" има своето запазено място в публицистичните предавания и Новините на NOVA. Не пропускайте серията от репортажи на кампанията, които показват големите проблеми, възможните решения и добрите примери - в ефира на "Здравей, България" всеки понеделник по NOVA. Защото образованието е отговорът на всички големи въпроси, то е мисия за всеки от нас.

Вашите сигнали за нередности в образованието можете да подавате в секция Мисия образование на сайта Nova.bg, като ни пишете във Facebook страницата на Новините на NOVA или на имейл novinite@ntv.bg.