Стартира поредния социален проект в община Стралджа, който се осъществява с финансовата подкрепа на Европейския социален фонд. Той е на обща стойност 243 477 лв. и има продължителност 26 месеца.
Изразявайки задоволството на общината от изпълнението на този важен социален проект и мултиплицирането му в бъдеще Недялка Димитрова, нач.отдел „Хуманитарни дейности" и ръководител на проекта, представи дейностите и целите му. С реализацията на проекта „С отговорност и грижа за деца от 0 до 7 години от община Стралджа-2" общината подкрепя дейността на създадените по Проекта за социално включване интегриранигрупи за ранно детско развитие, вкл. деца с увреждания и техните семейства както и бъдещи родители.
Общата цел - превенция на социалното изключване и намаляване на бедността чрез подкрепа на децата в ранна детска възраст и техните семейства за подобряване достъпа до здравна грижа, формиране на родителски умения, подобряване на семейната среда, повишаване на училищната готовност на децата за включване в образователната система, както и предотвратяване настаняването на деца в специализирани институции, ще се постига чрез заложени многостранни дейности.
Те са свързани с предоставяне на психологическа подкрепа и консултация на бъдещи и настоящи родители, семейно консултиране, индивидуална и групова работа, здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията, допълнителна педагогическа подготовка за повишаване училищната готовност на децата за равен старт в училище и др.
За предоставяне на интегрирани услуги по проекта на щат са назначени 6 консултанти от които 1 ръководиттел, 2 социални работници, 2 медиатори и 1 психолог. Назначени са и 9 консултанти на граждански договор - педиатър, мед.сестра, гинеколог, акушерка, юрист, стоматолог, педагог и 2 медиатори.
Потребителите на тази услуги ще са:300 семейства като общо за двете години по реализация на проекта те ще достигнат 450.
250 деца/родители на които ще бъдат извършени 700 прегледи, като за двете години ще достигнат 330 деца/родители и извършени 1400прегледа.